Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 1. Zakres rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

Długość wskazówki minutowej zegara na wieży... 4.86 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Długość wskazówki minutowej zegara na wieży...

1.10.1.
 Zadanie
1.10.2.
 Zadanie

1.10.3.
 Zadanie

Wypiszmy dane podane w zdaniu:

`l_1=1\ m`

`v_1/v_2=20`

`T_1=60\ min`

`T_2=12\ h=720\ min`

Zapiszmy wzory na prędkość liniową dla poszczególnych wskazówek:

`v_1=omega_1*l_1=(2pi)/(T_1)*l_1`

`v_2=omega_2*l_2=(2pi)/T_2*l_2`

Znamy stosunek prędkości liniowych wskazówek, dlatego możemy zapisać, że:

`v_1/v_2=((2pi)/T_1*l_1)/((2pi)/T_2*l_2)=(2pi*l_1/T_1)/(2pi*l_2/T_2)=(l_1/T_1)/(l_2/T_2)=l_1/T_1*T_2/l_2`

Czyli możemy zapisać, że:

 `v_1/v_2=l_1/T_1*T_2/l_2` 

 

Szukana jest wartość długości wskazówki godzinowej, dlatego przekształcamy powyższy wzór. Wymnóżmy go na krzyż:

`v_1*T_1*l_2=v_2*l_1*T_2\ \ \ \ |:v_1*T_1`

`l_2=(v_2*l_1*T_2)/(v_1*T_1)`

`l_2=(l_1*T_2)/(v_1/v_2*T_1)`

Podstawmy dane liczbowe do wzoru:

`l_2=(1\ m*720\ min)/(20*60\ min)=(720\ m*min)/(1200\ min)=0,6\ m=60\ cm`

DYSKUSJA
user profile image
Eliza

26-12-2017
Dzieki za pomoc!
user profile image
Tomasz

13-10-2017
dzięki!!!!
Informacje
Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 1. Zakres rozszerzony
Autorzy: Bogdan Mendel, Janusz Mendel, Teresa Stolecka, Elżbieta Wójtowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Siatka prostopadłościanu

Po rozcięciu powierzchni prostopadłościanu wzdłuż kilku krawędzi i rozłożeniu go na powierzchnię płaską powstanie jego siatka. Jest to wielokąt złożony z prostokątów, czyli ścian graniastosłupa. Ten sam prostopadłościan może mieć kilka siatek.

Siatka prosopadłościanu
Zobacz także
Udostępnij zadanie