Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 1. Zakres rozszerzony (Zbiór zadań, Nowa Era)

Samochód osobowy poruszający się ze stałą prędkością... 4.6 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Samochód osobowy poruszający się ze stałą prędkością...

1.5.8.
 Zadanie

1.5.9.
 Zadanie
1.5.10.
 Zadanie
1.5.11.
 Zadanie

`a)`

Obliczamy czas po jakim motocyklista spotka się z samochodem. Wiemy, że spotkają się po przebyciu tej samej drogi, dlatego możemy zapisać, że:

 

 `v_1=s_1/t`  

`v_2=s_2/t_2=s_2/(t-t_1)`

Czas motocykla jest różnicą czasu po jakim spotka się on z samochodem i czasu minięcia przez motocyklistę znaku drogowego.

`t_1=0,5\ h`

Obliczamy drogę jaką przebędzie samochód i motocykl:

`s_1=v_1*t`

`s_2=v_2*(t-t_1)`

Spotykają sie po przebyciu takiej samej drogi, więc możemy zapisać, że:

`s_1=s_2=s`

`v_1*t=v_2*(t-t_1)`

`v_1*t=v_2*t-v_2*t_1`

`v_1*t-v_2*t=-v_2*t_1`

`v_2*t-v_1*t=v_2*t`

`t*(v_2-v_1)=v_2*t`

`t=(v_2*t)/(v_2-v_1)`

Wiemy, że:

`v_1=70\ (km)/h`

`v_2=140\ (km)/h`

Podstawiamy dane do wzoru: 

`t=(140\ (km)/h*0,5\ h)/(140\ (km)/h-70\ (km)/h)=(70\ (km)/h*h)/(70\ (km)/h)=1\ h`

Teraz obliczamy drogę, jaką przebędą oba pojazdy od chwili minięcia znaku:

`s=70\ (km)/h*1\ h=70\ km`

Orzymaliśmy, że pojazdy spotkają się po jednej godzinie w odległości 70 km od znaku.

 

`b)`

Wykonujemy obliczenia pomocnicze.

Obliczamy po jakim czasie pojazdy dotrą na miejsce. Korzystamy ze wzoru:

`v=s/t\ =>\ t=s/v`

Samochód:

`t_s=s/v_1=(210\ km)/(70\ (km)/h)=3\ h`

Motocykl:

`t_m=t_1+s/v_2=0,5\ h+(210\ km)/(140\ (km)/h)=2\ h`

Powstały wykres to:

  

DYSKUSJA
user avatar
Dominika

24 listopada 2017
Dzięki za pomoc :)
user avatar
Jerzy

12 listopada 2017
Dzięki!!!!
Informacje
Autorzy: Bogdan Mendel, Janusz Mendel, Teresa Stolecka, Elżbieta Wójtowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Prostopadłościan i sześcian

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.

  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.

  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.

  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.

  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.


Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c.

Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.


Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są jednakowymi kwadratami nazywamy sześcianem.

Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat

a - długość krawędzi sześcianu

Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom