Znany fizyk P. G. Hewitt... 4.8 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

W gazach cząsteczki rozmieszczone są w dużych odległościach od siebie. Ma to wpływ na promieniowanie, które przez to iż cząsteczki znajdują się daleko od siebie jest znacznie osłabione. Analogią do tego są dzwoneczki rozmieszczone daleko od siebie. Ich dźwięk również jest osłabiony ze względu na odległości.

W ciałach stałych cząsteczki są bardzo upakowane, blisko siebie. Dzięki temu promieniowanie ciał stałych jest znacznie mocniejsze niż gazów. Analogiczna sytuacja jest z pudełkiem pełnym dzwoneczków. Dzwoneczki są blisko siebie, często się zderzają i wydawany przez nie dźwięk jest głośniejszy w stosunku do dzwoneczków rozwieszonych w dużych odległościach.

DYSKUSJA
user avatar
Dominik

15 marca 2018
Dzieki za pomoc :):)
user avatar
Mistrz LOLA

8 marca 2018
dzięki :)
klasa:
Informacje
Autorzy: Marcin Braun, Weronika Śliwa
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326724893
Autor rozwiązania
user profile

Ania

24429

Nauczyciel

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom