Zbiór prostych zadań z chemii dla uczniów gimnazjum (Zbiór zadań, ZamKor)

Wojtek przeprowadził hydrolizę... 4.63 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Chemia

a) Skrobia zabarwia roztwór jodyny na kolor granatowy. Podczas nieobecności skrobi jodyna pozostaje brunatna. Aby udowodnić, że skrobia podczas hydrolizy rozpada się na mniejsze kawałki wystarczy do produktów reakcji hydrolizy dodać jodyny. Brak granatowego zabarwienia będzie świadczył o tym, że skrobia uległa rozpadowi.

b) Aby wykazać, że ostatecznym produktem hydrolizy skrobi jest glukoza, można przeprowadzić próbę Trommera. Do produktów hydrolizy dodajemy świeżo strącony wodorotlenek miedzi i całość ogrzewamy. Pojawienie się ceglastoczerwonego zabarwienia świadczy o występowaniu glukozy w badanym roztworze. 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: ZamKor
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Ania

22681

Nauczyciel

Wiedza
Pole powierzchni prostopadłościanu

Pole powierzchni prostopadłościanu to suma pól wszystkich jego ścian.

$$P_p$$ -> pole powierzchni

Pole powierzchni prostopadłościanu
 

Każdy prostopadłościan ma 3 pary takich samych ścian.

Pole powierzchni oblicza się z poniższego wzoru, gdzie $$P_1$$, $$P_2$$ i $$P_3$$ to pola ścian prostopadłościanu.

$$P_p=2•P_1+2•P_2+2•P_3$$

Wzór na pole powierzchni prostopadłościanu możemy zapisać w następującej postaci:
$$P_p = 2•a•b + 2•b•c + 2•a•c$$ (a,b,c - wymiary prostopadłościanu)
 

  Zapamiętaj

Sześcian ma sześć jednakowych ścian, więc pole jego powierzchni oblicza się ze wzoru: $$P_p=6•P$$, gdzie P oznacza pole jednej ściany tego sześcianu. Natomiast wzór na pole powierzchni sześcianu możemy zapisać w następującej postaci: $$P_p = 6•a•a = 6•a^2$$ (a - bok sześcianu).

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom