Świat biologii 1 (Podręcznik, Nowa Era)

Wyjaśnij, jakie znaczenie dla funkcjonowania 4.56 gwiazdek na podstawie 16 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Biologia

Wyjaśnij, jakie znaczenie dla funkcjonowania

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie
  • odżywianie - organizm pobiera pokarm, który będzie wykorzystany do uzyskania z niego energii lub materiału budulcowego
  • oddychanie - w procesie oddychania organizm rozkładając substancje pokarmowe uzyskuje energię potrzebną do życia
  • wydalanie - organizm usuwa zbędnę produkty przemiany materii, które mogły by zatruć organizm
  • ruch - dzięki tej czynności życiowej organizmy mogą przemieszczać się w poszukiwaniu pokarmu lub siedliska, gdzie panują korzystniejsze warunki. Dzięki umiejętności wykonywania ruchów organizm może uchronić się przed działaniem czynników zewnętrznych, w tym np. drapieżników
  • reakcja na bodźce - wykonywanie ruchów - nastii i tropizmów - przez organizmy roślinne pozwala na: skierowanie swoich organów w stronę jakiegoś korzystnego czynnika środowiska np. światła czy wody; uniknięcie szkód spowodowanych czynnikami zewnętrznymi np. niską czy zbyt wysoką temperaturą
  • rozmnażanie, wzrost i rozwój - wzrost i rozój prowadzi do teg, że organizm dojrzewa do rozmnażania zarówno płciowego jak i bezpłciowego. Rozmnażanie jest warunkiem koniecznym, który musi być spełnione, aby dany gatunek przetrwał
DYSKUSJA
user profile image
Łucja

03-10-2017
dzieki!!!
user profile image
Gabriel

30-09-2017
Dzieki za pomoc!
Informacje
Świat biologii 1
Autorzy: Małgorzata Kłyś,Joanna Stawarz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

12041

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie