Omów modyfikacje korzeni. 4.25 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Biologia
  • korzenie spichrzowe - ich główną funkcją jest magazynowanie substancji odżywczych. Takie korzenie posiadają np. marchew, burak, seler - stanowią one pożywienie dla ludzi i zwierząt.
  • korzenie oddechowe - występują u roślin, które występują na terenach podmokłych, a ich systemy korzeniowe są stale zalane przez wodę. Korzenie te mają formę stożków, które wyrastają pionowo w górę ponad poziom wody i zapewniają roślinom dostęp do powietrza.
  • ssawki - są to korzenie przekształcone w ten sposób, by pobierać wodę i sole mineralne z wiązek przewodzących innych roślin. Rośliny takie nazywa się półpasożytami, ponieważ same wytwarzają związki pokarmowe w procesie fotosyntezy.
  • korzenie czepne - z ich pomocą rośliny przytwierdzają się do podpór - gałęzi, pni, murów i innych.
  • korzenie podporowe - wykształcają się u roślin terenów podmokłych, które rosną na grząskim gruncie. Dzięki temu, że wyrastają one ze wszystkich stron łodygi nad ziemię, zapewniają roślinie podporę.
  • korzenie powietrzne - występują u roślin, które rosną na innych roślinach, ale nie pasożytują na nich. Dzięki korzeniom powietrznym pobierają one wodę z deszczu lub w postaci pary wodnej.
DYSKUSJA
Informacje
Puls życia 1
Autorzy: Małgorzata Jefimow, Marian Sęktas
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

6739

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Prostokąt

Prostokąt to czworokąt, którego wszystkie kąty wewnętrzne są kątami prostymi.

Sąsiednimi bokami nazywamy te boki, które mają wspólny wierzchołek. W prostokącie każde dwa sąsiednie boki są prostopadłe.

Przeciwległymi bokami nazywamy te boki, które nie mają punktów wspólnych. W prostokącie przeciwległe boki są równoległe oraz mają równą długość.

Odcinki, które łączą dwa przeciwległe wierzchołki (czyli wierzchołki nie należące do jednego boku) nazywamy przekątnymi. Przekątne prostokąta mają równe długości oraz przecinają się w punkcie, który jest środkiem każdej przekątnej, to znaczy punkt ten dzieli przekątne na połowy.

Wymiarami prostokąta nazywamy długości dwóch sąsiednich boków. Jeden bok nazywamy długością, a drugi szerokością prostokąta.
 

prostokat
Zobacz także
Udostępnij zadanie