Przyroda

Z podanych zachowań ucznia szkoły podstawowej 4.33 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Przyroda

Z podanych zachowań ucznia szkoły podstawowej

3
 Zadanie

3
 Zadanie

  • ruch na świeżym powietrzu:

-aktywne spędzanie czasu samo w sobie jest korzystne dla organizmu ucznia, ponieważ ruch to zdrowie

-ruch na świeżym powietrzu jest ważny, ponieważ dostarczamy organizmowi więcej tlenu, który poprawia pracę układu krążenia, układu oddechowego i mózgu

- na świeżym powietrzu można oglądać piękne widoki

  • robienie krótkich przerw podczas nauki:

-przerwy pozwalają mózgowi "odpocząć", po przerwie możemy ponownie skoncentrować się na nauce

  • udział w zajęciach pozalekcyjnych:

-pozwalają na rozwój zainteresowań i pogłębienie wiedzy na tematy, które nas interesują

-mogą być powodem odnalezienia nowych pasji

-kształtują nowe umiejętności, których nie uczą na lekcjach w szkole

-pozwalają na spotkanie się z kolegami i koleżankami w luźniejszej atmosferze niż na lekcjach

-budują więź między nauczycielem prowadzącym, a uczestnikami zajęć pozalekcyjnych

  • wietrzenie pokoju przed snem:

-temperatura pomieszczenia, w którym śpimy powinna być niższa. Uzyskujemy ją, gdy wietrzymy pokój

-wietrzenie zapewnia dostateczną ilość świeżego powietrza i zmniejsza zawartość drobnoustrojów w powietrzu

DYSKUSJA
Informacje
Przyroda z pomysłem 4. Podręcznik cz. 1 2015
Autorzy: Urszula Depczyk, Bożena Sienkiewicz, Halina Binkiewicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

6424

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Przeliczanie jednostek – centymetry na metry i kilometry

W praktyce ważna jest umiejętność przeliczania 1 cm na planie lub mapie na ilość metrów lub kilometrów w terenie.

  • 1 m = 100 cm
  • 1 cm = 0,01 m
  • 1 km = 1000 m = 100000 cm
  • 1 m = 0,001 km
  • 1 cm = 0,00001 km

Przykłady na przeliczanie skali mapy:

  • skala 1:2000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 2000 cm w rzeczywistości, czyli 20 m policzmy: 2000 cm = 2000•0,01= 20 m
  • skala 1:30000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 30000 cm w rzeczywistości, czyli 300 m policzmy: 30000 cm = 30000•0,01= 300 m
  • skala 1:500000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 500000 cm w rzeczywistości, czyli 5 km policzmy: 500000 cm = 500000•0,00001= 5 km
  • skala 1:1000000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 1000000 cm w rzeczywistości, czyli 10 km policzmy: 1000000 cm = 1000000•0,00001= 10 km
Ułamki właściwe i niewłaściwe
  1. Ułamek właściwy – ułamek, którego licznik jest mniejszy od mianownika. Ułamek właściwy ma zawsze wartość mniejszą od 1.
    Przykłady: $$3/8$$, $${23}/{36}$$, $$1/4$$, $$0/5$$.
     

  2. Ułamek niewłaściwy – ułamek, którego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika. Ułamek niewłaściwy ma zawsze wartość większą od 1.
    Przykłady: $${15}/7$$, $$3/1$$, $${129}/5$$, $${10}/5$$.
     

Zobacz także
Udostępnij zadanie