Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

Matematyka wokół nas 2 (Podręcznik, WSiP)

Skorzystaj z wymiarów basenu podanych na rysunku i oblicz 4.71 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Skorzystaj z wymiarów basenu podanych na rysunku i oblicz

13
 Zadanie
14
 Zadanie
15
 Zadanie

16
 Zadanie

17
 Zadanie
18
 Zadanie

`a)` 

 

`P_1=P_3=(1,4+3)*10*1/2=` `4,4*10*1/2=22\ m^2` 

`P_2=P_4=(25-10)*1,4=15*1,4=21\ m^2` 

`P_5=10*1,4=14\ m^2` 

`P_6=3*10=30\ m^2` 

`P=P_1+P_2+P_3+P_4+P_5+P_6=` 

`\ \ \ =22+21+22+21+14+30=` 

`\ \ \ =43+43+44=` `130\ m^2` 

 

Trzeba doliczyć jeszcze 10% na ubytki i zapas:

`130\ m^2+10%*130\ m^2=` 

`=130\ m^2+0,1*130\ m^2=` 

`=130\ m^2+13\ m^2=143\ m^2` 

 

 

 

`b)` 

 

Podzieliliśmy bryłę na dwa graniastosłupy. Pierwszy z nich to graniastosłup o podstawie w kształcie trapezu prostokątnego i wysokości 10 m. Drugi to graniastosłup o podstawie w kształcie prostokąta i wysokości 1,4 m. Liczymy objętości obu graniastosłupów, następnie dodamy je do siebie. 

 

`P_p_1=(3+1,4)*10*1/2=4,4*10*1/2=22\ m^2` 

`V_1=P_p_1*h_1=22*10=220\ m^3` 

 

`P_p_2=(25-10)*10=15*10=150\ m^2` 

`V_2=P_p_2*h_2=150*1,4=` `210\ m^3` 

 

`V=V_1+V_2=220\ m^3+210\ m^3=430\ m^3=` 

`\ \ \ =430*10\ dm*10\ dm*10\ dm=430\ 000\ dm^3=430\ 000\ l`   

 

Odpowiedź:

a) Trzeba kupić 143 metry kwadratowe kafelków. 

b) Aby wypełnić basen po brzegi, należy wlać 430 000 litrów wody. 

DYSKUSJA
user avatar
Rafał

14 maja 2018
dzieki :):)
user avatar
Kornelia

26 kwietnia 2018
Dziękuję!
user avatar
Pablo

16 kwietnia 2018
Dziękuję!!!!
Informacje
Autorzy: A. Drążek, E.Duvnjak, Ewa Kokiernak-Jurkiewicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom