Matematyka

Narysowane proste są osiami symetrii wielokątów 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Narysowane proste są osiami symetrii wielokątów

11
 Zadanie

12
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

a)

 

I. 

Kąt pomarańczowy jest kątem wierzchołkowym z katem 60°

Wiemy że tylko w trójkacie równobocznym są 3 osie symetrii dlatego kąt zielony ma 60°

W trójkacie rónobocznym osie symtrii są też symetralnymi boków w takim wypadku kąt niebieski ma 90°

 

W tym rysunku jest potrzebny kat 60°.

II.

Kąt czerwony ma tyle samo stopnii co podany kąt na rysunku czyli 30°

Kąt pomarańczowy ma tyle samo stopnii co podany kąt na rysunku czyli 60°

Kąt zielony ma 60° ( suma kąta czerwonego i 30°)

Kąt niebieski ma 90° ponieważ osie symetrii w rombie przecinają się pod kątem prostym

 

Obydwa kąty są potrzene.

III.

Kąt pomarańczowu ma 108° tyle ile wynosi kąt wewnętrzy w pięciokącie

Kąt niebieski jest połową kąta 108° czyli 54°

 

Żaden z katów nie jest potrzebny

 

 

b) I i III 

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka 2001
Autorzy: A.Bazyluk, J.Chodnicki, M.Dąbrowski, A.Fryska, E.Łakoma, A.Pfeiffer, P.Piskorski, W.Zawadowski, H.Sienkiewicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Korepetytor

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie