Matematyka

Oblicz i wpisz odległości między środkami narysowanych okręgów. 4.53 gwiazdek na podstawie 19 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz i wpisz odległości między środkami narysowanych okręgów.

3
 Zadanie
4
 Zadanie

5
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

`a)`

`r_1=7 : 2 = 3,5 cm`

`r_2=(10-7) : 2 = 3 :2 = 1,5 cm`

`r_1+r_2=3,5 + 1,5 = 5 cm`

Szukana odległość: 5 cm 

`b)`

`r_1=6 : 2 = 3 cm`

`r_2=12 : 2 = 6 cm`

`(r_1+r_2)-2=3 + 6 - 2 = 9 - 2 = 7 cm`

Szukana odległość: 7 cm 

c)

`r_1=5 : 2 = 2,5 cm`

Szukana odległość : 2,5 cm

`d)`

`r_1=12 : 2 = 6 cm`

`r_2=8 : 2 = 4 cm`

`r_1-r_2=6 - 4 = 2 cm`

 Szukana odległość : 2 cm 

 

 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-09-27
dzięki
Informacje
Matematyka z plusem 6. Geometria
Autorzy: M.Dobrowolska, M.Jucewicz, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Jakub

1337

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie