Matematyka

Matematyka z plusem 6. Geometria (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm² 4.55 gwiazdek na podstawie 20 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²

3
 Zadanie

4
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.
To rozwiązanie również znajduje się na naszej stronie!

uzyskaj dostęp do tego oraz tysięcy innych zadań, które dla Was rozwiązaliśmy

DYSKUSJA
user profile image
Gość

16 stycznia 2017
Dzięki
user profile image
Gość

14 stycznia 2017
wielkie dzięki
user profile image
Gość

10 stycznia 2017
HEJ ODRABIMY. PL CZY MOGLBYS MI TO WYTŁUMACZYĆ PRZYKŁAD B CO TO SA ZA OBLICZENIA BO NIE KUMAM PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ
user profile image
Piotrek

3295

11 stycznia 2017
@Gość Cześć, wiemy że pole wynosi 6 cm², podstawa trójkąta wynosi 5 cm. Wzór na pole trójkąta to P=1/2*a*h. Postawiamy wszystkie znane wielkości i obliczamy wysokość trójkąta. Wiemy że wysokość jest prostopadła do podstawy oraz je...
user profile image
kajetan333

4 stycznia 2017
widze rozwiązanie zadania ale nie wiem skąd to sie bierze
user profile image
Piotrek

3295

5 stycznia 2017
@kajetan333 Cześć, a czego konkretnie nie rozumiesz? Postaramy się wyjaśnić:)
Informacje
Matematyka z plusem 6. Geometria
Autorzy: M.Dobrowolska, M.Jucewicz, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie