Matematyka

a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm² 4.55 gwiazdek na podstawie 20 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²

3
 Zadanie

4
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.
Zadanie mega premium

Rozwiązanie tego zadania jest widoczne tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup pakiet Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
opinia do rozwiązania a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²  - Zadanie 4: Matematyka z plusem 6. Geometria - strona 26
Gość

16 stycznia 2017
Dzięki
komentarz do odpowiedzi a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²  - Zadanie 4: Matematyka z plusem 6. Geometria - strona 26
Gość

14 stycznia 2017
wielkie dzięki
opinia do zadania a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²  - Zadanie 4: Matematyka z plusem 6. Geometria - strona 26
Gość

10 stycznia 2017
HEJ ODRABIMY. PL CZY MOGLBYS MI TO WYTŁUMACZYĆ PRZYKŁAD B CO TO SA ZA OBLICZENIA BO NIE KUMAM PROSZE O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ
komentarz do zadania a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²  - Zadanie 4: Matematyka z plusem 6. Geometria - strona 26
Piotrek

8923

11 stycznia 2017
@Gość Cześć, wiemy że pole wynosi 6 cm², podstawa trójkąta wynosi 5 cm. Wzór na pole trójkąta to P=1/2*a*h. Postawiamy wszystkie znane wielkości i obliczamy wysokość trójkąta. Wiemy że wysokość jest prostopadła do podstawy oraz je...
komentarz do zadania a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²  - Zadanie 4: Matematyka z plusem 6. Geometria - strona 26
kajetan333

4 stycznia 2017
widze rozwiązanie zadania ale nie wiem skąd to sie bierze
opinia do odpowiedzi a) Pole trójkąta równoramiennego KLM jest równe 3 cm²  - Zadanie 4: Matematyka z plusem 6. Geometria - strona 26
Piotrek

8923

5 stycznia 2017
@kajetan333 Cześć, a czego konkretnie nie rozumiesz? Postaramy się wyjaśnić:)
klasa:
Informacje
Autorzy: M.Dobrowolska, M.Jucewicz, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Pozycyjny system dziesiątkowy

System liczenia, którego używamy jest pozycyjny i dziesiątkowy. Wyjaśnijmy co to oznacza:

  • pozycyjny, ponieważ liczbę przedstawia się jako ciąg cyfr, a wartość poszczególnych cyfr zależy od miejsca (pozycji), jakie zajmuje ta cyfra,
  • dziesiątkowy, ponieważ liczby zapisujemy za pomocą dziesięciu znaków, zwanych cyframi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

Przykład (wyjaśniający pojęcie pozycyjnego systemu dziesiątkowego):

img01
 

Każda z cyfr użyta w powyższej liczbie tworzy określoną wartość, która jest uzależniona od miejsca (pozycji), jaką zajmuje ta cyfra w zapisie utworzonej liczby.

Jeśli użyjemy dokładnie tych samych cyfr, z których zbudowana jest powyższa liczba, ale użyjemy ich w innej kolejności to otrzymamy całkiem inną liczbę (np. 935287, 728395).

Przestawienie kolejności cyfr zmienia wartość liczby, dlatego nasz system liczenia jest pozycyjny (ponieważ miejsce cyfry w zapisie liczby nadaje wartość tej liczbie), natomiast używanie dziesięciu cyfr do zapisu liczby powoduje, że nazywamy go dziesiątkowym systemem.
 

Liczbę z powyższego przykładu możemy zapisać też w następujący sposób:
$$3•1+9•10+5•100+7•1000+8•10000+2•100000= 287 593$$
 

Przykład (czytanie zapisanych liczb w pozycyjnym systemie dziesiątkowym):
  • 22 500 - czytamy: dwadzieścia dwa i pół tysiąca lub dwadzieścia dwa tysiące pięćset,
  • 1 675 241 - czytamy: milion sześćset siedemdziesiąt pięć tysięcy dwieście czterdzieści jeden.

  Ciekawostka

Pozycyjny system dziesiątkowy pochodzi prawdopodobnie z Indii (znany jest napis z 683 roku zawierający zapis liczby w systemie pozycyjnym z użyciem zera). Za pośrednictwem Arabów system ten oraz zero dotarły do Europy (stąd nazwa cyfry arabskie) i obecnie jest powszechnie używanym systemem liczbowym.

Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $$5•5=5^2 $$, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $$7•7•7=7^3$$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $$3•3•3•3•3=3^5 $$, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $$2•2•2•2•2•2•2=2^7 $$, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom