Matematyka

Policjant zobaczył poszukiwanego złodzieja z odległości 150m i zaczął 4.53 gwiazdek na podstawie 17 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Policjant zobaczył poszukiwanego złodzieja z odległości 150m i zaczął

4
 Zadanie

5
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

Rozwiązanie dla nowego wydania ćwiczeń gdzie odległość początkowa wynosi 200m.  

a)                                                                                          

 

 Ostatni wiersz uzupełniamy korzystając z informacji, że prędkość policjanta jest o 50 m/min większa od prędkości złodzieja, co oznacza, że policjant w ciągu każdej minuty pokonuje o 50 m więcej niż złodziej (policjant w ciągu każdej minuty zbliża się do złodzieja o 50 m)

 

Policjant dogoni złodzieja po 4 minutach 

 

b) Po 4 minutach (bo różnica między prędkościami złodzieja i policjanta ponownie wynosi 50 m/min, czyli w ciągu każdej minuty policjant jest o 50 m bliżej złodzieja)

 

c) 200 : 40 = 5[min] (skoro prędkość policjanta jest o 40 m/min większa, to w ciągu każdej minuty jest on o 40 m bliżej złodzieja, w 200 m 40 m mieści się 5 razy)

Odp. Po 5 minutach 

 

Rozwiązanie dla starego  wydania ćwiczeń gdzie odległość początkowa wynosi 150m.  

a)

 

Policjant dogoni złodzieja po 3 minutach 

b) Po 3 minutach (bo różnica między prędkościami złodzieja i policjanta ponownie wynosi 50 m/min, czyli w ciągu każdej minuty policjant jest o 50 m bliżej złodzieja)

c)  150 : 30 = 5[min] (skoro prędkość policjanta jest o 30 m/min większa, to w ciągu każdej minuty jest on o 30 m bliżej złodzieja, w 150 m 30 m mieści się 5 razy)

Odp. Po 5 minutach 

 

DYSKUSJA
user profile image
qwertynata16

0

2016-12-21
nie rozumiem jak może być odległość między policjantem a złodziejem 150, jak 300-250=50
user profile image
Jakub

2209

2016-12-22
@qwertynata16 Cześć, policjant zobaczył złodzieja z odległości 200 m , po pierwszej minucie złodziej był na 450 metrze ( ponieważ przebiegł 250 m) a policjant na 300 m ( ponieważ przebiegł 300m) , więc: 450m-300m=150m. Pozdrawiamy!
Informacje
Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne cześć I
Autorzy: Z. Bolałek, M.Dobrowolska, M.Jucewicz, A.Demby, A.Sokołowska, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Jakub

2209

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Jednostki pola

Jednostki pola służą do określenia pola danej figury, mówią nam ile maksymalnie kwadratów jednostkowych mieści się wewnątrz danej figury.

Jednostką pola może być dowolny kwadrat, jednak najczęściej używane są poniżej przedstawione jednostki pola, które ułatwiają przekazywanie informacji o polach figur:

  • $$1 mm^2$$ (milimetr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 mm jest równe $$1 mm^2$$
  • $$1 cm^2$$ (centymetr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 cm jest równe 1 $$cm^2$$
  • $$1 dm^2$$ (decymetr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 dm jest równe $$1 dm^2$$
  • $$1 m^2 $$(metr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 m jest równe $$1 m^2$$
  • $$1 km^2$$ (kilometr kwadratowy) → pole kwadratu o boku 1 km jest równe $$1 km^2$$
  • $$1 a$$ (ar) → pole kwadratu o boku 10 m jest równe 100 $$m^2$$
  • $$1 ha$$ (hektar) → pole kwadratu o boku 100 m jest równe 10000 $$m^2$$

Zależności między jednostkami pola:

  • $$1 cm^2 = 100 mm$$; $$1 mm^2 = 0,01 cm^2$$
  • $$1 dm^2 = 100 cm^2 = 10 000 mm^2$$; $$1 cm^2 = 0,01 dm^2$$
  • $$1 m^2 = 100 dm^2 = 10 000 cm^2 = 1 000 000 mm^2$$; $$1 dm^2 = 0,01 m^2$$
  • $$1 km^2 = 1 000 000 m^2 = 10 000 a = 100 ha$$; $$1 ha = 0,01 km^2$$
  • $$1 a = 100 m^2$$; $$1 m^2 = 0,01 a$$
  • $$1 ha = 100 a = 10 000 m^2$$; $$1 a = 0,01 ha$$

Przykłady wyprowadzania powyższych zależności:

  • $$1 cm^2 = 10mm•10mm=100$$ $$mm^2$$
  • $$1 cm^2 = 0,1dm•0,1dm=0,01$$ $$dm^2$$
  • $$1 km^2 = 1000m•1000m=1000000$$ $$m^2$$
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Zobacz także
Udostępnij zadanie