Matematyka

Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne cześć I (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

Przedstaw podane prędkości w innych jednostkach ( wyniki zaokrąglij). Następnie 4.0 gwiazdek na podstawie 20 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Przedstaw podane prędkości w innych jednostkach ( wyniki zaokrąglij). Następnie

3
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

`"Baguio:"`  

`70\ "m"/"s" = 70*3600\ "m"/"h" = 252\ 000\ "m"/"h" = 252\ 000 *0,001\ ("km")/"h" = 252\ ("km")/"h"`

`"Orkan:"`

`31\ "m"/"s" = 31*3600\ "m"/"h" = 111\ 600\ "m"/"h" = 111\ 600 * 0,001\ ("km")/"h" = 111,6\ ("km")/"h" ~~ 112\ ("km")/"h"`

`"Sztorm:"`

`32\ "m"/"s" = 32*3600\ "m"/"h" = 115\ 200\ "m"/"h" = 115\ 200*0,001\ ("km")/"h" = 115,2\ ("km")/"h" ~~ 115\ ("km")/"h"`

`"Szkwał:"`

`100\ ("km")/"h" = 100*1000\ "m"/"h" = 100\ 000\ "m"/"h" = 100\ 000 : 3600\ "m"/"s" ~~28\ "m"/"s"`

`"Tornado:"`

`510\ ("km")/"h" = 510*1000\ "m"/"h" = 510\ 000\ "m"/"h" = 510\ 000 : 3600\ "m"/"s" ~~ 142\ "m"/"s"`

`"Halny:"`

`310\ ("km")/"h" = 310 * 1000\ "m"/"h" = 310\ 000\ "m"/"h" = 310\ 000 : 3600\ "m"/"s" ~~ 86\ "m"/"s"`

`"Wicher:"`

`20\ "m"/"s" = 20*3600\ "m"/"h" = 72\ 000\ "m"/"h" =72\ 000 * 0,001\ ("km")/"h" = 72\ ("km")/"h"`

`"Powiew:"`

`5\ ("km")/"h"=5*1000\ "m"/"h"=5000\ "m"/"h"=5000:3600\ "m"/"s"=1,38\ "m"/"s"~~1\ "m"/"s"`

`"Tajfun:"`

`85\ "m"/"s" = 85*3600\ "m"/"h" = 306\ 000\ "m"/"h" = 306\ 000 * 0,001\ ("km")/"h" = 306\ ("km")/"h"`

`"Huragan:"`

`78\ "m"/"s" = 78*60\ "m"/("min") - 4680\ "m"/("min") = 4680*0,001 *60\ ("km")/"h" = 4,68 * 60\ ("km")/"h"` `~~281\ ("km")/"h"`

 

DYSKUSJA
user profile image
amelia.jastrzembska

11-01-2017
Jest wszystko dobrze dostałam 6.
user profile image
joannajoanna

1

08-01-2017
No coś tu jest zle
user profile image
Jakub

3916

09-01-2017
@joannajoanna Cześć, wszystkie obliczenia są poprawnie wykonane:) Pozdrawiamy!
user profile image
joannajoanna

1

10-01-2017
@Odrabiamy.pl Tak jednak tak :D PRZEPRASZAM za fałyszywą informacje
Informacje
Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne cześć I
Autorzy: Z. Bolałek, M.Dobrowolska, M.Jucewicz, A.Demby, A.Sokołowska, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Jakub

3916

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie i odejmowanie

Działania arytmetyczne to dwuargumentowe działania, które dwóm danym liczbom przyporządkowują trzecią liczbę, czyli tzw. wynik działania. Zaliczamy do nich dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

  1. Dodawanie to działanie przyporządkowujące dwóm liczbom a i b, liczbę c = a + b. Wynik dodawania nazywany jest sumą, a dodawane składnikami sumy.
     

    dodawanie liczb


    Składniki podczas dodawania można zamieniać miejscami, dlatego mówimy, że jest ono przemienne. Niekiedy łatwiej jest dodać dwa składniki, gdy skorzystamy z tej własności.
    Przykład: $$7 + 19 = 19 +7$$.

    Kiedy jednym ze składników sumy jest inna suma np. (4+8), to możemy zmienić położenie nawiasów (a nawet je pominąć), na przykład $$12 + (4 + 8) = (12 + 8) + 4 = 12 + 8 + 4$$
    Mówimy, że dodawanie jest łączne.

    Poniżej przedstawiamy przykład, gdy warto skorzystać z praw łączności i przemienności:
    $$12 + 3 + 11 + (7 + 8) + 9 = 12 + 8 +3 +7 + 11 + 9 = 20 + 10 + 20 = 50$$
     

  2. Odejmowanie
    Odjąć liczbę b od liczby a, tzn. znaleźć taką liczbę c, że a = b+ c.
    Przykład $$23 - 8 = 15$$, bo $$8 + 15 = 23$$.

    Odejmowane obiekty nazywane są odpowiednio odjemną i odjemnikiem, a wynik odejmowania różnicą.

    odejmowanie liczb

    Odejmowanie w przeciwieństwie do dodawania nie jest ani łączne, ani przemienne.
    np. $$15 - 7 ≠ 7 - 15$$ (gdzie symbol ≠ oznacza "nie równa się").
 
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie