Matematyka

Wędrowiec wyruszył na pieszą wędrówkę o godzinie 7.30. Rozpoczął 4.29 gwiazdek na podstawie 17 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Wędrowiec wyruszył na pieszą wędrówkę o godzinie 7.30. Rozpoczął

2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

`"I odcinek wędrowiec szedł przez"\ 1\ "godzinę:"`  

`6\ [("km")/"h"]\ "- tzn., że w ciągu godziny przeszedł"\ 6\ "km"`

 

`"II odcinek wędrowiec szedł przez"\ 45\ "minut:"`  

`45\ "min trzeba zamienić jednostkę na godziny:"\ 45/60=3/4=0,75\ "godz."`

`45/60 * 4,8 = 3/4*4,8 = 3*1,2= 3,6\ ["km"]`  

 

`"III odcinek wędrowiec szedł przez"\ 1,5\ "godziny:"`  

`1,5*4 = 6\ ["km"]`

 

`"IV odcinek wędrowiec szedł przez"\ 2\ "godziny:"`  

`2*2 = 4\ ["km"]` 

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne cześć I
Autorzy: Z. Bolałek, M.Dobrowolska, M.Jucewicz, A.Demby, A.Sokołowska, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Jakub

1370

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Zobacz także
Udostępnij zadanie