Matematyka

Matematyka z plusem 3 (Podręcznik, GWO)

Czytanie diagramów 4.62 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Matematyka

Czytanie diagramów

4
 Zadanie

5
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

a) W 1994 r: `186/1000*100=18,6%`

W 2004 r:  `314/1000` *100=31.4%

b) 12mln- 100%

     7,8mln - x

x= 100*7,8/12 = 65%

c) W 2004 w Szwajcarii na 1000 osób przypadało 514 samochodów więc na `(7,4*10^6)/1000*514=3803600` samochodów

d) W 2004 na Węgrzech było 10,1 mln ludności oraz 2,8mln sztuk samochodów czyli na 1 osobę przypadał `(2,8*10^6)/(10,1*10^6)=0,277` samochoda czyli na 1000 osób przypada 277 samochodów

DYSKUSJA
user profile image
Alex

3 dni temu
Dzieki za pomoc :)
user profile image
Adriana

3 grudnia 2017
dzięki!
user profile image
Kamila

25 września 2017
Dzięki :):)
user profile image
Gość

14 maja 2017
Super dzięki
Informacje
Autorzy: Małgorzata Dobrowolska
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
ISBN: 9788374201247
Autor rozwiązania
user profile image

Jacek

1681

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie