Matematyka

Wśród uczniów przeprowadzono ankietę: Którą porę roku lubisz, najbardziej? 4.52 gwiazdek na podstawie 21 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Wśród uczniów przeprowadzono ankietę: Którą porę roku lubisz, najbardziej?

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

a) Miłośnicy lata to 52% ankietowanych.

Obliczamy, jaki procent ankietowanych stanowią łącznie miłośnicy wiosny, jesieni i zimy: 

 

 

b) Wiosnę wskazało 26% uczniów.   

Zamieniamy jedną czwartą na procent: 

 

 

 
 

c) Zimę lubi 16% uczniów, a jesień lubi 6% uczniów.

Obliczamy, ile razy więcej osób lubi zimę: 

 

 

DYSKUSJA
user avatar
Julian

14 marca 2018
dzieki!
user avatar
Czesław

5 stycznia 2018
dzieki
user avatar
Ewa

12 grudnia 2017
Dzięki za pomoc :):)
user avatar
Mira

28 września 2017
Dzięki :):)
klasa:
Informacje
Autorzy: Dobrowolska Małgorzata, Agnieszka Demby
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
ISBN: 9788374202435
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Obwód

Obwód wielokąta to suma długości boków danego wielokąta.

  1. Obwód prostokąta – dodajemy długości dwóch dłuższych boków i dwóch krótszych.

    Zatem prostokąt o wymiarach a i b ma obwód równy:
    Obwód prostokąta: $$Ob = 2•a+ 2•b$$.

    Przykład: Policzmy obwód prostokąta, którego boki mają długości 6 cm i 8 cm.

    ob_kwadrat

    $$Ob=2•8cm+2•6cm=16cm+12cm=28cm$$
     

  2. Obwód kwadratu – dodajemy długości czterech identycznych boków, zatem wystarczy pomnożyć długość boku przez cztery.

    Zatem kwadrat o boku długości a ma obwód równy:
    Obwód kwadratu: $$Ob = 4•a$$.

    Przykład: Policzmy obwód kwadratu o boku długości 12 cm.

    ob_prostokat

    $$Ob=4•12cm=48cm$$

 
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom