Matematyka

Matematyka z plusem 6 (Podręcznik, GWO)

Adam miał kłębek sznurka długości 7,5m 4.65 gwiazdek na podstawie 17 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Adam miał kłębek sznurka długości 7,5m

6
 Zadanie

7
 Zadanie

8
 Zadanie
9
 Zadanie
Zagadka
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

Obliczam, ile sznurka mama wykorzystała do powieszenia bielizny:

`1/2*7,5=1/2*75/10=75/20=15/4=3 3/4=3,75\ "m"`

Długość sznurka, który został Adamowi po oddaniu części mamie:

`7,5-3,75=3,75\ "m"`

Obliczam, ile sznurka wziął tata do obwiązania paczki:

`2/3*3,75=2/3* 3 3/4=2/3*15/4=2/1*5/4=1/1*5/2=5/2=2,5\ "m"`

Długość sznurka, który został Adamowi po oddaniu części tacie:

`3,75-2,5=1,25\ "m"`

Obliczam ile sznurka zostało po odcięciu połowy przez brata (brat odciął połowę, więc połowa została):

`1,25*1/2=1 1/4*1/2=5/4*1/2=5/8=625/1000=0,625\ "m"` 

Obliczam ile sznurka zabrała siostra:

`2/5*5/8=1/4=0,25\ "m"`

Obliczam ile metrów sznurka zostało Adamowi:

`0,625-0,25=625/100-25/100=625/1000-250/1000=375/1000=3/8\ "m"`

Obliczam, jaka to część całości:

`(3/8)/(7,5)=3/8:7,5=3/8:75/10=3/8*10/75=` `1/8*10/25=` `1/4*5/25=5/100=1/20`  

Odpowiedź:Adamowi zostało 0,375 m czyli 1/20 całości.
DYSKUSJA
user profile image
Daria

23 października 2017
Dzięki
Informacje
Matematyka z plusem 6
Autorzy: M.Dobrowolska , M.Jucewicz, M.Karpiński, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Kasia

3169

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Zobacz także
Udostępnij zadanie