Matematyka

Jaką objętość ma graniastosłup przedstawiony na rysunku poniżej 4.51 gwiazdek na podstawie 45 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Jaką objętość ma graniastosłup przedstawiony na rysunku poniżej

7
 Zadanie
8
 Zadanie
9
 Zadanie
10
 Zadanie
11
 Zadanie
12
 Zadanie
13
 Zadanie

14
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

Objętość graniastosłupa liczymy ze wzoru:
`V=Pp*H ` 
gdzie Pp to pole podstawy, H to długość wysokości


Podstawę graniastosłupa możemy podzielić w następujący sposób:

Obliczamy pole figury I, czyli trapezu:
`P_I=((13dm+9dm)*strike4^2dm)/strike2^1=22dm*2dm=44dm^2` 

Obliczamy pole figury II, czyli prostokąta:

`P_(II)=13dm*7dm=91 dm^2` 


Pole podstawy graniastosłupa to suma pól I i II, czyli:
`P_p=44dm^2+91dm^2=135dm^2`   

 

Wysokość graniastosłupa wynosi 20 dm, czyli:
`H=20 dm` 

 

Znamy już pole podstawy graniastosłupa oraz długość jego wysokości. Możemy więc obliczyć jego objętość:
`V=135dm^2*20dm=2700dm^3` 

Odpowiedź:Poprawna odpowiedź to C.
DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-03-19
Moim zdaniem dobrze, ale na każdym portalu z odpowiedziami jest co innego. Ale chyba najbardziej zaufam Odrabiamy, ponieważ sama mam taki wynik, a dwa razy sprawdzałam.
user profile image
Marcin567

0

2017-04-06
Jest źle
user profile image
Odrabiamy.pl

0

2017-04-07
@Marcin567 Cześć, a co konkretnie jest źle?
Informacje
Matematyka z plusem 6
Autorzy: M.Dobrowolska , M.Jucewicz, M.Karpiński, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Kwadrat

Kwadrat to prostokąt, który ma wszystkie boki jednakowej długości.

Przekątne kwadratu są prostopadłe, mają równą długość i wspólny środek. Przekątne tworzą z bokami kwadratu kąt 45°.

Długość jednego boku jest wymiarem kwadratu.

kwadrat
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie