Matematyka

Matematyka z plusem 6 (Podręcznik, GWO)

Gdybyś rozmienił n złotówek, ile otrzymałbyś monet dwudziestogroszowych 4.6 gwiazdek na podstawie 15 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Gdybyś rozmienił n złotówek, ile otrzymałbyś monet dwudziestogroszowych

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie
6
 Zadanie
7
 Zadanie
8
 Zadanie
9
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.
To rozwiązanie również znajduje się na naszej stronie!

uzyskaj dostęp do tego oraz tysięcy innych zadań, które dla Was rozwiązaliśmy

DYSKUSJA
user profile image
Aga Trzeb

27 stycznia 2017
Kiedy będą dalsze strony?
user profile image
Kasia

3129

27 stycznia 2017
@Aga Trzeb Cześć, kolejne strony prawdopodobnie pojawią się w przyszłym miesiącu, jest udostępnione 80% podręcznika. Zgodnie z programem nauczania materiał jest wystarczający na tematy przerabiane w szkołach.
user profile image
Daj spisac

31 stycznia 2017
@Odrabiamy.pl Kiedy w końcu będą dalsze strony??
user profile image
Kasia

3129

1 lutego 2017
@Daj spisac Cześć, zgodnie z wytycznymi MEN, którymi się kierujemy obecny materiał jest wystarczający na około dwa miesiące drugiego semestru który dopiero co się zaczął, oczywiście ze swojej strony zapewniam, że postaramy się je...
user profile image
olusia125978

21 stycznia 2017
Ja też potrzebuję z dalszych stron już
user profile image
Kasia

3129

23 stycznia 2017
@olusia125978 Cześć, kolejne strony prawdopodobnie pojawią się w przyszłym miesiącu, jest udostępnione 80% podręcznika. Zgodnie z programem nauczania materiał jest wystarczający na tematy przerabiane w szkołach.
user profile image
Klaudia896

9 stycznia 2017
Czemu zadania kończą się na stronie 207 skoro zadania są do strony 258
user profile image
Kasia

3129

10 stycznia 2017
@Klaudia896 Cześć, nie minęło jeszcze pierwsze półrocze. a książka zrobiona jest w 80%. Zgodnie z wytycznymi MEN, którymi się kierujemy dalsze strony powinny być przerabiane w drugim półroczu, oczywiście ze swojej strony zapewnia...
user profile image
Klaudia896

10 stycznia 2017
@Odrabiamy.pl Nasza pani postanowiła ,że jak robimy geometrię to robimy ją do końca , a działy geometryczne są porozrzucane po całej książce,ale dziękuje za odpowiedż
user profile image
Kasia

3129

21 stycznia 2017
@Klaudia896 Cześć, przy ustalaniu terminu dodawania nowych zadań kierujemy się harmonogramem programu nauczania Ministerstwa Edukacji Narodowej. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy nauczyciele do końca go respektują, dlatego zam...
user profile image
Klaudia896

28 stycznia 2017
@Odrabiamy.pl Dziękuje .Czekam na kolejne strony. :)
Informacje
Matematyka z plusem 6
Autorzy: M.Dobrowolska , M.Jucewicz, M.Karpiński, P.Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Kasia

3128

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $$5•5=5^2 $$, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $$7•7•7=7^3$$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $$3•3•3•3•3=3^5 $$, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $$2•2•2•2•2•2•2=2^7 $$, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Ułamki właściwe i niewłaściwe
  1. Ułamek właściwy – ułamek, którego licznik jest mniejszy od mianownika. Ułamek właściwy ma zawsze wartość mniejszą od 1.
    Przykłady: $$3/8$$, $${23}/{36}$$, $$1/4$$, $$0/5$$.
     

  2. Ułamek niewłaściwy – ułamek, którego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika. Ułamek niewłaściwy ma zawsze wartość większą od 1.
    Przykłady: $${15}/7$$, $$3/1$$, $${129}/5$$, $${10}/5$$.
     

Zobacz także
Udostępnij zadanie