Grupa turystów przejechała pierwszego dnia 3-0% całej drogi, a drugiego... - Zadanie 4: Matematyka 8 - strona 19
Matematyka
Wybierz książkę
Grupa turystów przejechała pierwszego dnia 3-0% całej drogi, a drugiego... 4.86 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 8 Klasa
  3. Matematyka

Grupa turystów przejechała pierwszego dnia 3-0% całej drogi, a drugiego...

4
 Zadanie

5
 Zadanie
6
 Zadanie

Obliczmy ile kilometrów przejechała grupa turystów pierwszego dnia:

 

Zadanie premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Bożena Kiljańska, Adam Konstantynowicz
Wydawnictwo: Operon
Rok wydania:
ISBN: 9788378796497
Autor rozwiązania
user profile

Ola

30882

Nauczyciel

Wiedza
Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych

Przy rozwiązywaniu działań, w których występują ułamki zwykłe i dziesiętne, należy najpierw przedstawić je tej samej postaci – ułamka zwykłego lub ułamka dziesiętnego.

Następnie wykonujemy obliczenia jak zawsze, pamiętając o kolejności wykonywania działań:

  1. działania w nawiasach,
  2. potęgowanie i pierwiastkowanie,
  3. mnożenie i dzilenie,
  4. dodawanie i odejmowanie.

Przykład: Wykonaj działanie $0,8 - 2/5$.

  • I sposób
    Zamienimy ułamek dziesiętny na zwykły:
    $0,8 = 8/{10}=4/5$

    Możemy wykonać działanie:
    $0,8 - 2/5= 4/5- 2/5= 2/5$

  • II sposób
    Zamieniamy ułamek zwykły na dziesiętny:
    $2/5= 4/{10}= 0,4$

    Możemy wykonać działanie:
    $0,8 - 2/5= 0,8 – 0,4 = 0,4$

Przykład:

  • $0,6 +2/3=6/{10}+2/3=3/5+2/3=9/{15}+{10}/{15}={19}/{15}$
     
Jaki to procent?

Aby dowiedzieć się jakim procentem jednej z liczb jest druga liczba wystarczy przedstawić te liczby w postaci ułamka zwykłego a następnie pomnożyć razy 100%. 

Należy pamiętać, że w mianowniku musi znaleźć się ta liczba, do której porównujemy daną liczbę. 


Przykłady:

  • Jakim procentem liczby 264 jest liczba 165?  [Liczbę 165 porównujemy z liczbą 264, więc liczba 264 musi znaleźć się w mianowniku.] 

    `165/264*100% = 55/88 * 100% = 5/strike8^2*strike100^25% = 5/2*25% = 125/2% = 62,5%` 

  • Jakim procentem liczby 150 jest liczba 30?  [Liczbę 30 porównujemy z liczbą 150, więc liczba 150 musi znaleźć się w mianowniku.]

    `30/150*100% = 1/5*100% = 20%`
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY2633ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA5781WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE764KOMENTARZY
komentarze
... i7699razy podziękowaliście
Autorom