Matematyka

Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

W sklepie śruby ... 4.61 gwiazdek na podstawie 18 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

W sklepie śruby ...

1
 Zadanie

a) 

  (100) (10) (1)
Klient 1  rysunek 1 3 4
Klient 2  rysunek 2 2 2
Razem 3 5 6

b) 

  (100) (10) (1)
Klient 1  rysunek 3 2 2
Klient 2  rysunek 2 1 2
Razem 5 3 4

c) 

  (100) (10) (1)
Klient 1  rysunek 2 2 1
Klient 2  rysunek 2 4 0
Razem 4 6 1

 

DYSKUSJA
komentarz do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Gość

12 czerwca 2018
oblicz dwoma sposobami pole trapezu o podstawach a i b oraz wysokości h.
sposób pierwszy- wyrażanie jednostek w cm
sposób drugi- dm
opinia do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

12 czerwca 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

opinia do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Gość

7 maja 2018
prostokątna teczka na prace plastyczne ma boki długości 50 cm i 30 cm.
Zaznacz prace których NIE DA sie schować do tej teczki, jeśli się ich nie złoży.każda z prac ma kształ prostokąta o podanych wymiarach
opinia do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

7 maja 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim.

komentarz do rozwiązania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Gość

22 kwietnia 2018
700-112×5+189
komentarz do rozwiązania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

23 kwietnia 2018

@Gość Cześć, to rozwiązania tego zadania na pewno przyda Ci się nasz kalkulator : Link :) . Pozdrawiam 

klasa:
Informacje
Autorzy: Barbara Dubaniecka-Kruk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302168420
Autor rozwiązania
user profile

Korepetytor

Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom