Matematyka

Matematyka wokół nas 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Wypisz te wielokrotności ... 4.82 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Wypisz te wielokrotności ...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Wypisujemy wielokrotności większe od 50 i mniejsze od 200 dla:

- 10

`60,\ 70,\ 80,\ 90,\100,\110,\120,\130,\140,\150,\160,\170,\180,\190`  

 

- 50

`100,\ 150`

 

- 30

`60,\ 90,\ 120,\ 150,\ 180`

  

- 25

`75,\ 100,\ 125,\ 150, \ 175` 

 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

4 dni temu
Matematyka wokół nas 4 zeszyt ćwiczeń część 2 str 6 zad 11
user profile image
Justyna

11355

4 dni temu

Cześć, rozwiązanie tego zadania znajduje się na odrabiamy.pl. Jest ono dostępne tylko dla użytkowników wspierających stronę. Jeżeli chcesz je zobaczyć, wejdź na

Autorzy: Helena Lewicka, Marianna Kowalczyk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Justyna

11340

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Prostopadłościan i sześcian

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.

  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.

  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.

  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.

  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.


Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c.

Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.


Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są jednakowymi kwadratami nazywamy sześcianem.

Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat

a - długość krawędzi sześcianu

Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Zobacz także
Udostępnij zadanie