Matematyka

Matematyka z plusem 3 (Zbiór zadań, GWO)

a) Wyraź podane wielkości... 4.6 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Matematyka

`a)` 

`23\ h = 23*60 min = 1  380 min` 

`2,5\ h =2,5*60 min = 150\ min` 

`120\ s = 120*1/60 min = 2 min` 

`600\ s = 600*1/60 min = 10 min` 

`840\ s = 840*1/60 min = 14 min` 

 

`b)` 

`8 min 5\ s = 8*60\ s +5\ s = 480\ s+5\ s = 485\ s` 

`2 min 3\ s = 2*60\ s+3\ s = 120\ s+3\ s = 123\ s` 

`8,5 min = 8,5*60\ s = 510\ s` 

`25 min 3\ s = 25*60\ s+3\ s=1  500\ s+3\ s =1  503\ s` 

`2,5\ h = 2,5*60 min = 150 min = 150*60\ s = 9  000\ s` 

 

`c)` 

`1  470 min = 1  470*1/60\ h = 24,5\ h` 

`6  480 min = 6  480*1/60\ h = 108\ h` 

`59  235  min = strike(59  235)^(3  949)*1/strike(60)^4\ h = (3  949)/4\ h=987,25\ h` 

`194  400\ s = 194  400*1/60 min = 3  240 min = 3  240*1/60\ h =54\ h` 

`388  800\ s = 388  800*1/60 min = 6  480 min = 108\ h` 

 

`d)` 

`576\  h = 576*1/24\ "doby" = 24\ "doby"` 

`8  760\ h = 8  760*1/24\ "doby" = 365\ "dób"` 

`129  600\ s = 129  600*1/60 min = 2  160 min = 2  160*1*60\ h = 36\ h =36*1/24\ "doby" = 1,5\ "doby"` 

`1  440 min = 1  440*1/60\ h = 24\ h = 1\ "doba"` 

`80  640 min = 80  640 * 1/60\ h = 1  344\ h = 1  344*1/24\ "doby" = 56\ "dób"` 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Jacek Lech, Marek Pisarski, Marcin Braun
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kwadrat

Kwadrat to prostokąt, który ma wszystkie boki jednakowej długości.

Przekątne kwadratu są prostopadłe, mają równą długość i wspólny środek. Przekątne tworzą z bokami kwadratu kąt 45°.

Długość jednego boku jest wymiarem kwadratu.

kwadrat
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie