Matematyka

Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP )

Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. 4.58 gwiazdek na podstawie 12 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę.

1
 Zadanie

1. Jaki przedmiot lubicie?

2. Jaką dyscypline sportu  uprawiacie? / Jaki sport lubicie?

3. Jak spędzacie wolny czas? 

DYSKUSJA
opinia do rozwiązania Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Gość

5 czerwca 2018
Zad 3 strona 53
opinia do rozwiązania Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

5 czerwca 2018

@Gość Cześć, czy na pewno przeglądasz dobre ćwiczenia, zadanie 3 jest na stronie 54. Pozdrawiam

opinia do odpowiedzi Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Gość

4 czerwca 2018
MA tematyka wsip
opinia do zadania Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Piotrek

8086

5 czerwca 2018

 Cześć, komentujesz rozwiązanie zadania z ćwiczeń Matematyka z kluczem 4 część 1. Ćwiczenia wydawnictwa WSIP są również dostępne na naszej stronie. Pozdrawiam 

opinia do odpowiedzi Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Gość

25 kwietnia 2018
matematyka z kluczem zeszyt cwiczen kl 4
opinia do odpowiedzi Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

26 kwietnia 2018

@Gość Cześć, komentujesz rozwiązanie zadania z ćwiczeń Matematyka z kluczem 4 część 1. Pozdrawiam 

komentarz do odpowiedzi Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Gość

6 lutego 2018
Str 158 zad 4
komentarz do rozwiązania Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

6 lutego 2018

@Gość Cześć, czy na pewno przeglądasz dobrą książkę?

komentarz do zadania Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Gość

15 stycznia 2018
Zad 5 i 6 Art 75
komentarz do odpowiedzi Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

15 stycznia 2018

@Gość Cześć, czy na pewno przeglądasz dobre ćwiczenia? Zadanie 5 i 6 są dostępne na stronie 76. Pozdrawiam 

komentarz do rozwiązania Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Gość

14 listopada 2017
Zadanie 6 zeszyt ćwiczeń s 72
opinia do zadania Mateusz przygotował i przeprowadził w swojej klasie ankietę. - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz.1 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

14 listopada 2017

@Gość Cześć, zadanie 6 ze strony 72 znajdziesz tutaj : Link . Pozdrawiam

klasa:
Informacje
Autorzy: Barbara Dubiecka-Kruk, Piotr Piskorski, Agnieszka Gleirscher, Ewa Malicka
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302168413
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Odejmowanie ułamków zwykłych
  1. Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – odejmujemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$5/6-2/6= 3/6= {3÷3}/{6÷3}=1/2$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku odejmowania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości.
    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę.

  2. Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy odejmowanie.

    Przykład:

    • $$3/{10}- 1/5=3/{10}- {1•2}/{5•2}=3/{10}- 2/{10}=1/{10}$$
       
  3. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= {2•3+1}/3-{1•3+1}/3=7/3-4/3=3/3=1$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= 2 + 1/3- 1 - 1/3= 2 – 1 + 1/3- 1/3= 1 + 0 = 1$$
       
  4. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy odejmowanie.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/2= {2•3+1}/3-{1•2+1}/2=7/3-3/2={7•2}/{3•2}-{3•3}/{2•3}={14}/6-9/6=5/6$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/2- 1 1/3= 2 + 1/2- 1 - 1/3= 2 - 1 + 1/2-1/3= 1 +{1•3}/{2•3}-{1•2}/{3•2}= 1 + 3/6- 2/6= 1 + 1/6= 1 1/6$$
 
Dodawanie i odejmowanie

Działania arytmetyczne to dwuargumentowe działania, które dwóm danym liczbom przyporządkowują trzecią liczbę, czyli tzw. wynik działania. Zaliczamy do nich dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

  1. Dodawanie to działanie przyporządkowujące dwóm liczbom a i b, liczbę c = a + b. Wynik dodawania nazywany jest sumą, a dodawane składnikami sumy.
     

    dodawanie liczb


    Składniki podczas dodawania można zamieniać miejscami, dlatego mówimy, że jest ono przemienne. Niekiedy łatwiej jest dodać dwa składniki, gdy skorzystamy z tej własności.
    Przykład: $$7 + 19 = 19 +7$$.

    Kiedy jednym ze składników sumy jest inna suma np. (4+8), to możemy zmienić położenie nawiasów (a nawet je pominąć), na przykład $$12 + (4 + 8) = (12 + 8) + 4 = 12 + 8 + 4$$
    Mówimy, że dodawanie jest łączne.

    Poniżej przedstawiamy przykład, gdy warto skorzystać z praw łączności i przemienności:
    $$12 + 3 + 11 + (7 + 8) + 9 = 12 + 8 +3 +7 + 11 + 9 = 20 + 10 + 20 = 50$$
     

  2. Odejmowanie
    Odjąć liczbę b od liczby a, tzn. znaleźć taką liczbę c, że a = b+ c.
    Przykład $$23 - 8 = 15$$, bo $$8 + 15 = 23$$.

    Odejmowane obiekty nazywane są odpowiednio odjemną i odjemnikiem, a wynik odejmowania różnicą.

    odejmowanie liczb

    Odejmowanie w przeciwieństwie do dodawania nie jest ani łączne, ani przemienne.
    np. $$15 - 7 ≠ 7 - 15$$ (gdzie symbol ≠ oznacza "nie równa się").
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom