Każdego przedszkolaka z pewnej grupy poproszono, aby ... - Zadanie 3: Matematyka na czasie! 2 - strona 129
Matematyka
Wybierz książkę
Każdego przedszkolaka z pewnej grupy poproszono, aby ... 4.14 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Każdego przedszkolaka z pewnej grupy poproszono, aby ...

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

Na diagramie kołowym wyniki podajemy w procentach. 

Musimy więc obliczyć jaki procent wszystkich odpowiedzi stanowią poszczególne zwierzęta. 


Obliczamy, ile łącznie wyborów dokonano (ilu przedszkolaków dokonywało wyboru). 
 

Obliczamy, jaki procent wszystkich wyborów stanowi wybór małpki (małpka została wybrana 8 razy na 25 dokonanych wyborów). 
 

28% wyborów padło na małpkę. 


Obliczamy, jaki procent wyborów stanowi wybór kota (kot został wybrany 5 razy na 25 wyborów). 
 

20% uczniów wybrało kota. 


Obliczamy, jaki procent uczniów wybrał psa (psa wybrało 6 przedszkolaków z 25). 
 

Psa wybrało 24% przedszkolaków. 

Obliczamy, jaki procent wyborów stanowi wybór koguta (koguta wybrało 4 przedszkolaków). 
 

Kogut został wybrany przez 16% uczniów. 


Obliczamy, jaki procent wyborów stanowi inne zwierzątko (inne zwierzątkowo wybrało 3% przedszkolaków). 
 

Inne zwierzątkowo zostało wybrane przez 12% przedszkolaków. 


Wiemy już, jaki procent uczniów wybrał dane zwierzątko.
Aby narysować diagram kołowy należy obliczyć jakim procentem koła (360o) jest procent oznaczający wybór danego zwirząta i na diagramie kołowym zaznaczyć kolejne kąty tak, aby każde dwa sąsiednie miały wspólne ramię.

   [małpa]

  [kot]

  [pies]  

  [kogut]

  [inne]

 
DIAGRAM KOŁOWY: 

 

DYSKUSJA
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Jerzy Janowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $0,34÷10= 0,034$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $311,25÷100= 3,1125$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $53÷1000= 0,053$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Prostopadłościan i sześcian

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.

  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.

  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.

  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.

  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.


Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c.

Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.


Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są jednakowymi kwadratami nazywamy sześcianem.

Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat

a - długość krawędzi sześcianu

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3137ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA6193WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE786KOMENTARZY
komentarze
... i8092razy podziękowaliście
Autorom