Matematyka

Liczy się matematyka 2 (Podręcznik, WSiP)

Okręgi o środkach w punktach A, B, C opasano sznurem 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

a) Na długość sznurka składają się trzy odcinki o długości 2+3+2 oraz trzy jednakowe łuki, każdy stanowiący `1/3` okręgu o promieniu 2.

`3*(2+3+2)+strike3^1*1/strike3^1*2pi*2=3*7+4pi=ul(ul(21+4pi)` 

b) Na długość sznurka składają się dwa odcinki o długości 8, jeden odcinek o długości 4, dwa łuki, każdy stanowiący `1/4` okręgu o promieniu 2 i jeden łuk stanowiący `1/2` okręgu o promieniu 4.

`2*8+4+strike2^1*1/strike4^2*2pi*2+1/strike2^1*strike2^1pi*4=16+4+2pi+4pi=ulul(20+6pi)`  

DYSKUSJA
user profile image
Gość

28-11-2017
dzięki
user profile image
Gość

12-10-2017
Dziękuję!!!!
Informacje
Liczy się matematyka 2
Autorzy: Adam Makowski, Tomasz Masłowski, Anna Toruńska
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

8033

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie