Matematyka

Czy prawdziwa jest któraś z zależności 5.0 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Czy prawdziwa jest któraś z zależności

3
 Zadanie

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie

`a)`

`A!subB`

Zbiór A nie zawiera się w zbiorze B, ponieważ do zbioru A należą elementyu 1, 2, które nie należą do zbioru B.

 

`BsubA`

Zbiór B zawiera się w zbiorze A, ponieważ wszystkie elementy zbioru B należą do zbioru A.

 

 

`b)`

`A={-4,\ -2,\ -1,\ 0,\ 1,\ 2,\ 4}`

 

Zbiór B to zbiór liczb całkowitych, których kwadrat jest nie większy niż 16:

`B={x in C:\ x^2<=16}={-4,\ -3,\ -2,\ -1,\ 0,\ 1,\ 2,\ 3,\ 4}`

 

`Asub B`

Zbiór A zawiera się w zbiorze B, ponieważ wszystkie elementy zbioru A należą do zbioru B.

 

`B!subA`

Zbiór B nie zawiera się w zbiorze A, ponieważ do zbioru B należą elementyu -3, 3, które nie należą do zbioru A.

 

 

 

`c)`

`A={x in R:\ x^2=12}={-sqrt12,\ sqrt12}={-sqrt4*sqrt3,\ sqrt4*sqrt3}={-2sqrt3,\ 2sqrt3}`

`B={-2sqrt3,\ 2sqrt3}`

 

`Asub B`

`BsubA`

Wszystkie elementy zbioru A należą do zbioru B, a wszystkie elementy zbioru B należą do zbioru A. 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-10-14
Dzięki za pomoc
Informacje
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy i rozszerzony
Autorzy: Wojciech Babiański, Lech Chańko, Dorota Ponczek
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie