Matematyka

Oblicz: 4.5 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

`a)`

`2,5+2*1/2=2,5+1=3,5`

`1,2-(0,1+3/5)=1,2-(0,1+0,6)=1,2-0,7=0,5`

`0,4*1/4+6=strike4^1/10*1/strike4^1+6=10+6=16`

`4,4:4+3/4=4,4:4+0,75=1,1+0,75=1,85`

`b)`

`4/5:(2:0,5)=4/5:4=strike4^1/5*1/strike4^1=1/5`

`2/3*6:1/4=2/strike3^1*strike6^2*4=8`

`(0,5+1/2)*3=(0,5+0,5)*3=1*3=3`

 

`7,2-1/strike6^1*strike24^4=7,2-4=3,2 `

 

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z plusem 5. Ułamki dziesiętne i liczby całkowite. Wersja A
Autorzy: Zofia Bolałek, Adam Mysior, Małgorzata Dobrowolska, Stanisław Wojtan
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Korepetytor

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie