Matematyka

Prosto do matury 1. Zakres podstawowy (Podręcznik, Nowa Era)

W tabeli podane są dane liczbowe 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

W każdym przykładzie liczbę ludności danego państwa oznaczymy jako x. 

 

`ul("Brazylia")`

`62%*x=98\ 846\ tys.`

`0,62*x=98 \ 846\ tys.`

`x=98\ 846\ tys.:0,62=159\ 429,0323\ tys.=159,4290323 \ m l n~~159,4\ ml n`

 

 

`ul("Chiny")`

`59,5%*x=786\ 450\ tys.`

`0,595*x=786\ 450\ tys.`

`x=786\ 450\ tys.\ :0,595=786,45\ m l n:0,595=1321,764... ml n~~1321,8\ ml n`

 

 

`ul("Holandia")`

`54,6%*x=8836\ tys.`

`0,546*x=8,836 \ ml n`

`x=8,836\ ml n:0,546=16,183...\ ml n~~16,2\ ml n`

 

 

`ul("Łotwa")`

`53,5%*x=1215\ tys.`

`0,535*x=1,215\ ml n`

`x=1,215\ ml n:0,535=2,271... ml n~~2,3 \ ml n`

 

 

`ul("Dania")`

`53,8%*x=2952 \ tys.`

`0,538*x=2,952\ ml n`

`x=2,952\ ml n:0,538=5,486...\ ml n~~5,5\ ml n`

DYSKUSJA
user profile image
Mira

2 listopada 2017
dzieki!
Informacje
Prosto do matury 1. Zakres podstawowy
Autorzy: Maciej Antek, Krzysztof Belka, Piotr Grabowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Zobacz także
Udostępnij zadanie