Matematyka

MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Wskaż układy sprzeczne 4.55 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Wskaż układy sprzeczne

47
 Zadanie
48
 Zadanie

49
 Zadanie

`A.`

`{(2x-y=4), (-2x+y=2\ \ \ |*(-1)):}`

`{(2x-y=4), (2x-y=-2):}\ \ \ |+`

`0=2`

 

Układ jest sprzeczny. 

 

 

`B.`

`{(x-y=4), (x+y=2):}\ \ \ |+`

`2x=6`

Z powyższego równania można wyliczyć wartość x, a następnie podstawić ją do dowolnego równania układu i wyliczyć wartość y, układ jest więc oznaczony (ma rozwiązanie). 

 

 

`C.`

`{(x+y=1), (x-y=1):}\ \ \ |+`

`2x=2`

Z powyższego równania można wyliczyć wartość x, a następnie podstawić ją do dowolnego równania układu i wyliczyć wartość y, układ jest więc oznaczony (ma rozwiązanie). 

 

 

`D.`

`{(x+3y=6\ \ \ |*(-2)), (2x+6y=8):}`

`{(-2x-6y=-12), (2x+6y=8):}\ \ \ |+`

`0=-4`

Układ  jest sprzeczny. 

 

 

`E.`

`{(-x+3y=2\ \ \ |*3), (3x-9y=6):}`

`{(-3x+9y=6), (3x-9y=6):}\ \ \ |+`

`0=12`

Układ jest sprzeczny. 

 

 

`F.`

`{(-x+y=2), (3x-y=6):}\ \ \ |+`

`2x=8`

Z powyższego równania można wyliczyć wartość x, a następnie podstawić ją do dowolnego równania układu i wyliczyć wartość y, układ jest więc oznaczony (ma rozwiązanie). 

Odpowiedź:

Należy zaznaczyć układy A, D, E. 

DYSKUSJA
Informacje
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy
Autorzy: Wojciech Babiański, Lech Chańko, Joanna Czarnowska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie