Matematyka

Który z poniższych zbiorów jest zbiorem pustym? 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Który z poniższych zbiorów jest zbiorem pustym?

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

5
 Zadanie

`A\ -\ "zbiór parzystych dzielników liczby 35"`

Dzielniki liczby 35 to 1, 5, 7, 35. Liczba 35 nie ma parzystych dzielników, więc zbiór A jest zbiorem pustym. 

`A=emptyset`

 

 

`B\ -\ "zbiór nieparzystych dzielników liczby 32"`

Dzielniki liczby 32 to 1, 2, 4, 8, 16, 32. Liczba 32 ma jeden nieparzysty dzielnik. 

`B={1}`

 

`C\ -\ "zbiór liczb wymiernych"\ x,\ "spełniających równanie"\ x^2=8`

`x^2=8`

`x=sqrt8\ \ \ "lub"\ \ \ x=-sqrt8`

`x=2sqrt2\ \ \ "lub"\ \ \ x=-2sqrt2`

Żadna z powyższych liczb nie jest liczbą wymierną, więc zbiór C jest zbiorem pustym. 

`C=emptyset`

 

 

`D\ -\ "zbiór liczb rzeczywistych"\ x \ "spełniających równanie"x^2=6`

`x^2=6`

`x=sqrt6\ \ \ "lub"\ \ \ x=-sqrt6`

Obie liczby są liczbami rzeczywistymi.
`D=-sqrt6,\ sqrt6}` 

 

 

Należy zaznaczyć odpowiedzi A oraz C.  

 

 

DYSKUSJA
Informacje
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy
Autorzy: Wojciech Babiański, Lech Chańko, Joanna Czarnowska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Udostępnij zadanie