Matematyka

Matematyka z plusem 2 (Podręcznik, GWO)

Podaj długość okręgów ... 4.67 gwiazdek na podstawie 15 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

`a) \ l=2pir` 

`\ r=1`  
`\ \ \ \ l=2pi*1=2pi` 

 

 

`\ r=2` 
`\ \ \ \ l=2pi*2=4pi` 

 

`\ r=1,4` 
`\ \ \ \ l=2pi*1,4=2,8pi` 

 

`\ r=2/7`
`\ \ \ \ l=2pi*2/7=4/7pi` 

 

`\ r=3,14` 
`\ \ \ \ l=2pi*3,14=6,28pi` 
`ul(ul( \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 


`b) \ l=pid` 

`\ d=1` 
`\ \ \ \ l=pi*1=pi` 

 

`\ d=5` 
`\ \ \ \ l=pi*5=5pi` 

 

`\ d=2/3` 
`\ \ \ \ l=pi*2/3=2/3pi` 

 

`\ d=4,2` 
`\ \ \ \ l=pi*4,2=4,2pi` 

 

`\ d=3,14` 
`\ \ \ \ l=pi*3,14=3,14pi` 
`ul(ul( \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 


`c) \ l=2pir` 
`\ \ \ \ r=l/(2pi)` 

`\ l=pi` 
`\ \ \ \ r=strike(pi)/(2 \ strike(pi))=1/2` 

 

`\ l=2` 
`\ \ \ \ r=strike(2)/(strike(2) \ pi)=1/pi` 

 

`\ l=10pi` 
`\ \ \ \ r=(10 \ strike(pi))/(2 \ strike(pi))=5` 

 

`\ l=0,6pi` 
`\ \ \ \ r=(0,6 \ strike(pi))/(2 \ strike(pi))=0,3` 

 

`\ l=6,28` 
`\ \ \ \ r=(6,28)/(2pi)=(3,14)/pi`       

DYSKUSJA
user profile image
Kuba.kukulski

7 listopada 2017
Dzięki :D
user profile image
Mela

4 listopada 2017
Dzięki za pomoc!
Informacje
Matematyka z plusem 2
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kwadrat

Kwadrat to prostokąt, który ma wszystkie boki jednakowej długości.

Przekątne kwadratu są prostopadłe, mają równą długość i wspólny środek. Przekątne tworzą z bokami kwadratu kąt 45°.

Długość jednego boku jest wymiarem kwadratu.

kwadrat
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Zobacz także
Udostępnij zadanie