Matematyka

Matematyka 2001 (Podręcznik, WSiP)

Wyobraź sobie, że masz zagrać ... 4.63 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

a) Wybieram bączek III. 

Na I bączku to, że wypadnie A jest tak samo możliwe jak to, że wypadnie każda inna litera.

Na II bączku są 3 litery A oraz 3 litery B. To, że wypadnie A jest tak samo możliwe, jak to, że wypadnie B.

Na III bączku są 4 litery A, 1 litera B oraz 1 litera C. Ponieważ A pojawia się najczęściej, więc jest bardziej możliwe to, że wypadnie A.

 

b) 

Wypadnie D:

bączek I - możliwe

bączek II - niemożliwe (na tarczy nie ma litery D)

bączek III - niemożliwe (nie ma litery D)

 

Wypadnie B:

bączek I - możliwe

bączek II - możliwe

bączek III - możliwe

 

Wypadnie A albo B:

bączek I - możliwe

bączek II - pewna (na tarczy są tylko litery A i B, więc musi, któraś z nich wypaść)

bączek III - możliwe

 

Nie wypadnie D:

bączek I - możliwe (na tarczy jest D, więc może zostać wylosowane, ale nie musi)

bączek II - pewne (na tarczy nie ma litery D)

bączek III - pewne (nie ma litery D)

 

c) Szanse, że wypadnie A, są takie same jak szanse, że wypadnie B na bączku II oraz na bączku I.

Na tarczy II bączka jest tyle samo liter A, co liter B (są trzy A i trzy B).

Na tarczy I bączka jest tyle samo liter A, co liter B (jest jedna litera A i jenda litera B).

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka 2001
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie