Matematyka

Rozwiązując każde z poniższych zadań, ułóż 4.54 gwiazdek na podstawie 24 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Rozwiązując każde z poniższych zadań, ułóż

1
 Zadanie

`a) \ \ x-"liczba spinaczy małym pudełku"` `5x-"liczba spinaczy w dużym pudełku"`

`5x+x-"liczba spinaczy w obu pudełkach"`

`5x+x=132`

`6x=132 \ \ \ \ |:6`

`x=22`

`5x=5*22=110`

`"Liczba spinaczy w małym pudełku":22`

`"Liczba spinaczy w dużym pudełku":110`

`"Odpowiedź: W małym pudełku jest 22, a w dużym 110 spinaczy".`

`b) \ \ 3x-x=12`

`2x=12 \ \ \ \ |:2`

`x=6`

`3x=3*6=18`

`"Wiek Tomka: 6 lat".`

`"Wiek Janka: 18 lat".`

`"Odpowiedź: Janek ma 18, a Tomek 6 lat."`

`c) \ \ x-"pole zasiane owsem"`

`3x-"pole zasiane żytem"`

`3x+x-"łączna powierzchnia pól"`

`3x+x=18`

`4x=18 \ \ \ \ |:4`

`x=4,5`

`3x=3*4,5=13,5`

`"Pole zasiane owsem":4,5 \ "ha"`

`"Pole zasiane żytem":13,5 \ "ha"`

`"Odpowiedź: Pole żyta ma powierzchnie 13,5 ha, a pole owsa- 4,5 ha."`

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka 1. Ćwiczenia podstawowe
Autorzy: Jacek Lech
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

6295

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie