Matematyka

Autorzy:Jacek Lech

Wydawnictwo:GWO

Rok wydania:2015

Uzupełnij zdania, używając procentów. Białe pola szachownicy 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Uzupełnij zdania, używając procentów. Białe pola szachownicy

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie

4
 Zadanie

Wszystkich pól jest 100, z czego 50 jest białych oraz 50 czarnych.

Obliczamy, jaką część (jaki procent) stanowią białe pola:

`50/100=50%`

Obliczamy, jaki procent stanowią ciemne pola:

`100%-50%=50%`

 Białe pola szachownicy stanowią 50% jej powierzchni. Ciemne pola zajmują pozostałe 50% szachownicy.

 

 

`ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ )`  

 

 

Płot składa się z 10 jednakowych sztachetek, z których 6 zostało pomalowanych, a 4 zostały do pomalowania. 

Obliczamy, jaki procent płotu pomalowano:

`6/10=60/100=60%`

Obliczamy, jaki procent płotu został do pomalowania:

`100%-60%=40%`

 60% płotu pomalowano. Pozostało do pomalowania 40% płotu

 

`ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ )` 

 

 

Cała pizza została podzielona na 4 jednakowe kawałki. Zjedzono 1 kawałek, zostały 3 kawałki.

Oblicamy, jaki procent pizzy zjedzono:

`1/4=25/100=25%`

Obliczamy, jaki procent pizzy pozostał do zjedzenia:

`100%-25%=75%`

25% pizzy zjedzono. Pozostało 75% pizzy.

 

 

`ul(\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ )` 

 

Naczynie zostało podzielone na 5 jednakowych części. Płyn wypełnia jedną z tych części, pozostałe cztery części są puste. 

Obliczamy, jaki procent pojemności naczynia zajmuje płyn:

`1/5=20/100=20%`

Obliczamy, jaki procent pojemności naczynia został pusty:

`100%-20%=80%`

Płyn wypełnia 20% pojemności naczynia, a 80% naczynia jest puste.