Matematyka

Wśród punktów: A=(4,-3), B=(4,3), C=(-4,3), D=(-4,-3) 4.2 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Wśród punktów: A=(4,-3), B=(4,3), C=(-4,3), D=(-4,-3)

18
 Zadanie
19
 Zadanie
20
 Zadanie

21
 Zadanie

22
 Zadanie
23
 Zadanie
24
 Zadanie

Jak zauważyliśmy w poprzednim zadaniu, punkty symetryczne względem osi x mają taką samą współrzędną iksową, a ich współrzędne igrekowe są liczbami przeciwnymi. Tą zależność spełniają pary punktów:

  • `A=(4,-3) \ "i" \ B=(4,3)`
  • `C=(-4) \ "i" \ D=(-4,-3)`

Punkty symetryczne względem osi y mają taką samą współrzędną igrekową, a ich współrzędne iksowe są liczbami przeciwnymi. Tą zależność spełniają pary punktów:

  • `B=(4,3) \ "i" \ C=(-4,3)`
  • `A=(4,-3) \ "i" \ D=(-4,-3)`
DYSKUSJA
Informacje
Matematyka wokół nas 2
Autorzy: Drążek Anna, Duvnjak Ewa, Kokiernak-Jurkiewicz Ewa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

1619

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie