Matematyka

Autorzy:Jacek Lech, Marek Pisarski , Marcin Braun

Wydawnictwo:GWO

Rok wydania:2015

Aby dwa przedmioty na dźwigni były w równowadze, 4.4 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Aby dwa przedmioty na dźwigni były w równowadze,

13
 Zadanie
14
 Zadanie

15
 Zadanie

16
 Zadanie
17
 Zadanie

Do każdej z dźwigni przyporządkowujemy równanie opisujące ją. 

Wielkości te są wielkościami odwrotnie proporcjonalnymi. 


Pierwsza dźwignia:
`(z+1)*3=z*5 \ \ \ \ \ \ \ |:(z+1)` 

`3=z/(z+1)*5 \ \ \ \ \ \ \ |:5` 

`3/5=z/(z+1)` 
Pierwszą dźwignię opisuje równanie B.
`ul(ul( \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 


Druga dźwignia:  
`(z+1)*4=z*6 \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ |:z` 

`(z+1)/z*4=6 \ \ \ \ \ \ \ |:4` 

`(z+1)/z=6/4` 

`(z+1)/z=3/2` 
Drugą dźwignię opisuje równanie A.
`ul(ul( \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ ))` 


Trzecia dźwignia:
`(z+1)*8=z*10 \ \ \ \ \ \ |:2` 
`(z+1)*4=z*5 \ \ \ \ \ \ \ \ \ |:5` 

`(z+1)/5*4=z \ \ \ \ \ \ \ \ |:4` 

`(z+1)/5=z/4` 
Trzecią dźwignię opisuje równanie D.


Równanie C nie opisuje żadnej dźwigni. 

Odpowiedź:

Poprawna odpowiedź to C.