Matematyka

Matematyka 2001. Zeszyt ćwiczeń cz. 1 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Poniżej dane są długości odcinków. 4.5 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Poniżej dane są długości odcinków.

4
 Zadanie
5
 Zadanie

6
 Zadanie

`"I. Kwadrat długości najdłuższego boku:" `
`5^2=25`  

`"Suma kwadratów długości krótszych boków:"`
`3^2+4^2=9+16=25` 

`"Trójkąt jest prostokątny, gdyż kwadrat długości najdłuższego boku jest równy sumie kwadratów"`
`"długości krótszych boków."`

 

`"II. Kwadrat długości najdłuższego boku:"`
`13^2=169`   

`"Suma kwadratów długości krótszych boków:"`
`5^2+12^2=25+144=169`   

`"Trójkąt jest prostokątny, gdyż kwadrat długości najdłuższego boku jest równy sumie kwadratów" `
`"długości krótszych boków. "`

 

` "III. Kwadrat długości najdłuższego boku:"`

 
`sqrt{5}^2=5`    

`"Suma kwadratów długości krótszych boków:"`
`sqrt{3}^2+sqrt{4}^2=3+4=7`   

 

`"Trójkąt niejest prostokątny, gdyż kwadrat długości najdłuższego boku jest mniejszy"`
`"od sumy kwadratów długości krótszych boków." `

 

`"IV.Kwadrat długości najdłuższego boku:"`
`10^2=100`   

`"Suma kwadratów długości krótszych boków:"`
`6^2+8^2=36+64=100`  

`"Trójkątjest prostokątny, gdyż kwadrat długości najdłuższego boku jest równy sumie kwadratów"`
`"długości krótszych boków."`

 

`"Trójkąt prostokątny można zbudować z odcinków o długościach: C. I, II, IV."`

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka 2001. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
Autorzy: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Pole prostokąta

Liczbę kwadratów jednostkowych potrzebnych do wypełnienia danego prostokąta nazywamy polem prostokąta.


Prostokąt o bokach długości a i b ma pole równe: $$P = a•b$$.

pole prostokąta

W szczególności: pole kwadratu o boku długości a możemy policzyć ze wzoru: $$P=a•a=a^2$$.

  Zapamiętaj

Przed policzeniem pola prostokąta pamiętaj, aby sprawdzić, czy boki prostokąta są wyrażone w takich samych jednostkach.

Przykład:

  • Oblicz pole prostokąta o bokach długości 2 cm i 4 cm.

    $$ P=2 cm•4 cm=8 cm^2 $$
    Pole tego prostokąta jest równe 8 $$cm^2$$.

Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” z liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: $$9/4 = 2 1/4$$

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą).

Zobacz także
Udostępnij zadanie