Matematyka

Tworząca stożka o długości 4√3 cm 4.2 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Matematyka

Tworząca stożka o długości 4√3 cm

1
 Zadanie

2
 Zadanie

 

Korzystając z tego, że znamy zależności między długościami boków leżących przy odpowiednich kątach w trójkącie 90°, 60°, 30°, możemy obliczyć długość wysokości h i promienia podstawy r. 

Przypomnijmy sobie te zależności: 

`2x=4sqrt3\ cm` 

`h=x=4sqrt3\ cm:2=2sqrt3\ cm` 

`r=xsqrt3=2sqrt3*sqrt3\ cm=2*3\ cm=6\ cm` 

 

 

Obliczamy pole powierzchni bocznej stożka: 

`P_b=pirl=pi*6*4sqrt3=24sqrt3pi\ cm^2` 

 

Obliczamy objętość stożka: 

`V=1/3*pir^2*h=1/3*pi*6^2*2sqrt3=1/strike3pi*strike36^12*2sqrt3=24sqrt3pi\ cm^3`  

` `

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka 2001. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie