Matematyka

Matematyka 2001 (Podręcznik, WSiP)

Oceń, które zdarzenie w losowaniu ... 4.5 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Oceń, które zdarzenie w losowaniu ...

16
 Zadanie

17
 Zadanie
18
 Zadanie

Losujemy bez zwracania dwie karty z zestawu czterech asów.

Rozpatrujemy karty o kolorze czerwonym (karo, kier) oraz karty o kolorze czarnym (pik, trefl).

 

a) Zdarzeniu polegającemu na wylosowaniu dwóch kart o takich samych kolorach sprzyjają 4 wyniki: (karo, kier), (kier, karo), (trefl, pik), (pik, trefl).

 Zdarzeniu polegającemu na wylosowaniu dwóch kart o różnych kolorach sprzyja 8 wyników: (karo,pik), (karo, trefl), (kier, pik), (kier, trefl), (trefl, karo), (trefl, kier), (pik, karo), (pik, kier).

Bardziej prawdopodobne jest wylosowanie dwóch kart o różnych kolorach.

 

 

b) Zdarzeniu polegającemu na wylosowaniu przynajmniej jednej karty czerwonej sprzyja 10 wyników: (karo, kier), (kier, karo), (karo,pik), (karo, trefl), (kier, pik), (kier, trefl), (trefl, karo), (trefl, pik), (pik, karo), (pik, kier).

 Zdarzeniu polegającemu na wylosowaniu dwóch kart o różnych kolorach sprzyja 8 wyników: (karo,pik), (karo, trefl), (kier, pik), (kier, trefl), (trefl, karo), (trefl, pik), (pik, karo), (pik, kier).

Bardziej prawdopodobne jest wylosowanie przynajmniej jednej karty czerwonej.

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka 2001
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie