Matematyka

Matematyka 2001 (Podręcznik, WSiP)

W tabeli przedstawiono dane ... 4.2 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

W tabeli przedstawiono dane ...

5
 Zadanie

6
 Zadanie
7
 Zadanie

Obliczamy miarę kąta, który odpowiada uczniom o niebieskim kolorze oczu, czyli 5/12 wszystkich uczniów z klasy Zosi.

Obliczamy 5/12 z 360°.

`5/strike12^1*strike360^o^30=150^o`

 

Obliczamy miarę kąta, który odpowiada uczniom o piwnym kolorze oczu, czyli 1/3 uczniów z klasy Zosi.

Obliczamy 1/3 z 360°.

`1/strike3^1*strike360^o^120=120^o`

 

Obliczamy miarę kąta, który odpowiada uczniom o szarym kolorze oczu, czyli 1/6 uczniów z klasy Zosi.

Obliczamy 1/6 z 360°.

`1/strike6^1*strike360^o^60=60^o`

 

Obliczamy miarę kąta, który odpowiada uczniom o zielonym kolorze oczu, czyli 1/12 uczniów z klasy Zosi.

Obliczamy 1/12 z 360°.

`1/strike12^1*strike360^o^30=30^o`

 

Rysujemy diagram kołowy, który przedstawia rozkład koloru uczniów w klasie Zosi.

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Praca zbiorowa
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Justyna

11432

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Zobacz także
Udostępnij zadanie