Matematyka

Jaką rzeczywistą długość ma odcinek AB 4.4 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

`a)`

Skala 3:1 oznacza, że narysowany odcinek jest 3 razy dłuższy niż w rzeczywistości, więc prawdziwa długość odcinka AB jest 3 razy mniejsza: 

`|AB|=4,5\ cm:3=1,5\ cm`

 

 

`b)`

Skala 1:3 oznacza, że narysowany odcinek jest 3 razy mniejszy niż w rzeczywistości, więc prawdziwa długość odcinka AB jest 3 razy większa: 

`|AB|=4,5\ cm*3=13,5\ cm`

 

 

`c)`

Skala 1:1000 oznacza, że narysowany odcinek jest 1000 razy mniejszy niż w rzeczywistości, więc prawdziwa długość odcinka AB jest 1000 razy większa: 

`|AB|=4,5\ cm*1000=4500\ cm=45\ m`

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka wokół nas 1
Autorzy: Ewa Duvnjak, Ewa Kokiernak-Jurkiewicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie