Matematyka

Matematyka z plusem 1 (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

Uzupełnij 4.53 gwiazdek na podstawie 36 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

`a)`

`2 1/3+square=3\ \ \ =>\ \ \ square=3-2 1/3=2 3/3-21/3=2/3`

`1-square=2/7\ \ \ =>\ \ \ square=1-2/7=7/7-2/7=5/7`

`3-square=1 3/5\ \ \ =>\ \ \ square=3-1 3/5=2 5/5-1 3/5=1 2/5`

`1 2/9+square=4\ \ \ =>\ \ \ square=4-1 2/9=3 9/9-1 2/9=2 7/9`

`3 1/7-square=2 5/7 \ \ \ =>\ \ \ square=3 1/7-2 5/7=2 8/7-2 5/7=3/7`

 

 

`b)`

`0,12+square=1\ \ \ =>\ \ \ square=1-0,12=0,88`

`1-square=0,4\ \ \ =>\ \ \ square=1-0,4=0,6`

`2-square=0,7\ \ \ =>\ \ \ square=2-0,7=1,3`

`1,35+square=3\ \ \ =>\ \ \ square=3-1,35=1,65`

`3,29-square=2\ \ \ =>\ \ \ square=3,29-2=1,29`

 

 

`c)`

`1 1/5+square=3\ \ \ =>\ \ \ square=3-1 1/5=2 5/5-1 1/5=1 4/5`

`0,6-square=1/2\ \ \ =>\ \ \ square=0,6-1/2=0,6-0,5=0,1`

`1,5-square=1/4\ \ \ =>\ \ \ square=1,5-1/4=1,5-0,25=1,25`

`2 1/3+square=5\ \ \ =>\ \ \ square=5-2 1/3=4 3/3-2 1/3=2 2/3`

`5,7+square=5 3/4\ \ \ =>\ \ \ square=5 3/4-5,7=5,75-5,7=0,05`

  

 

DYSKUSJA
user profile image
janek

04-12-2017
dzięki!
Informacje
Matematyka z plusem 1
Autorzy: M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpiński, M. Krzyżanowska
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie