Matematyka

Policzmy to razem 2 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Rozwiąż krzyżówkę, wpisując do niej wartości podanych 4.56 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Rozwiąż krzyżówkę, wpisując do niej wartości podanych

17
 Zadanie
18
 Zadanie

19
 Zadanie

`"A"`

`(1/2)^(-4)*(1/3)^(-4)=(1/2*1/3)^(-4)=(1/(2*3))^(-4)=(1/6)^(-4)=6^4=1296`

 

`"B"`

`0,1^(-3)*0,5^(-3)=(0,1*0,5)^(-3)=(1/10 *1/2)^(-3)=(1/20)^(-3)=20^3=8000`

 

`"C"`

`[(3/5)^(-4):18^(-4)]:(0,01^2*1000^2)=[(3/5:18)^(-4)]:(0,01*1000)^2=(strike3^1/5*1/strike18^6)^(-4):10^2=`

 `(1/30)^(-4):100=(30)^4:100=810000:100=8100`

 

`"D"`

`10*0,1^(-2)*(1/3)^(-2)=10*(0,1*1/3)^(-2)=10*(1/10*1/3)^(-2)=10*(1/30)^(-2)=10*30^2=10*900=9000`

 

DYSKUSJA
Informacje
Policzmy to razem 2
Autorzy: Jerzy Janowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

10334

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie