Matematyka

Matematyka 2001. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Który z przedstawionych trójkątów nie jest prostokątny? 4.6 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Który z przedstawionych trójkątów nie jest prostokątny?

3
 Zadanie

4
 Zadanie

`"Zgodnie z twierdzeniem Pitagorasa, trójkąt jest prostokątny, gdy suma kwadratów dwóch krótszych boków (w trójkącie prostokątnym - przyprostokątnych)"`
`"jest równa kwadratowi najdłuższego boku (w trójkącie prostokątnym - przeciwprostokątnej)."`

 

`"A."`

`"Sprawdzamy, który bok jest najdłuższy."`

`20=sqrt400`

`30=sqrt900`

`10sqrt10=sqrt100*sqrt10=sqrt1000`

`"Jak zauważamy, najdłuższym bokiem tego trójkąta jest bok o długości"\ 10sqrt{10}"."`

`20^2+30^2stackrel?=(10sqrt10)^2`

`400+900stackrel?=10^2*10`

`1300!=1000`

`"Trójkąt w podpunkcie A. nie jest prostokątny."`

 

`"B."`

`(sqrt14)^2+(sqrt15)^2stackrel?=(sqrt29)^2`

`14+15=29`

`"Trójkąt jest prostokątny."`

 

`"C."`

`(sqrt3)^2+(sqrt2)^2stackrel?=(sqrt5)^2`

`3+2=5`

`"Trójkąt jest prostokątny."`

 

`"D."`

`9^2+9^2stackrel?=(9sqrt2)^2`

`81+81stackrel?=9^2*2`

`162=81*2`

`"Trójkąt jest prostokątny."`

 

`"E." `

`(sqrt20)^2+(sqrt15)^2stackrel?=(sqrt25)^2`

`20+15!=25`

`"Trójkąt nie jest prostokątny."`

 

`"F."`

`"Sprawdzamy, który bok jest najdłuższy."`

`3=sqrt9 \ \ \ \ \ \ sqrt9>sqrt7 \ \ \ \ "dlatego" \ \ \ \ \ 3>sqrt7`

`(sqrt2)^2+(sqrt7)^2stackrel? \ = \ 3^2`

`2+7=9`

`"Trójkąt jest prostokątny."`

Odpowiedź:

Trójkąty w podpunktach A i E nie są prostokątne.

DYSKUSJA
user profile image
Maciej.Krakowiak2002

14-02-2017
Nie jest przypadkiem na tej stronie błąd , brakuje zadania 3 ze strony 14 oraz pomieszane numery zadań
user profile image
Monika

10107

16-02-2017
@Maciej.Krakowiak2002 Cześć, numeracja została poprawiona:)
Informacje
Matematyka 2001. Zeszyt ćwiczeń cz. 2
Autorzy: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

10107

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie