Matematyka

Policzmy to razem 2 (Podręcznik, Nowa Era)

Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym 4.64 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym

1
 Zadanie
2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie

5
 Zadanie

6
 Zadanie

`"Policzmy najpierw, jaką długość ma bok tego trójkąta równobocznego:" `

`18\ "cm":3=6\ "cm"` 

 

`"Promień okręgu opisanego na trójkącie równobocznym to"\ 2/3\ "wysokości trójkąta równobocznego."`  

`"Wysokość trójkąta równobocznego o boku a obliczamy ze wzoru:"\ ("a"sqrt3)/2`

 

`"Więc promień tego okręgu ma długość:"`  

`r=strike2^1/3*(6sqrt3)/strike2^1=` `(6sqrt3)/3=2sqrt3\ "cm"` 

 

`"Teraz możemy obliczyć długość tego okręgu:"`

`"L"=2*pi*2sqrt3\ "cm"=4sqrt3pi\ "cm"` 

 

DYSKUSJA
user profile image
Ula

10 kwietnia 2018
dzieki!!!
user profile image
Aleksandra

14 marca 2018
Dziękuję!!!!
user profile image
Jan

7 lutego 2018
Dzięki za pomoc
Informacje
Autorzy: Jerzy Janowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Pole prostokąta

Liczbę kwadratów jednostkowych potrzebnych do wypełnienia danego prostokąta nazywamy polem prostokąta.


Prostokąt o bokach długości a i b ma pole równe: $$P = a•b$$.

pole prostokąta

W szczególności: pole kwadratu o boku długości a możemy policzyć ze wzoru: $$P=a•a=a^2$$.

  Zapamiętaj

Przed policzeniem pola prostokąta pamiętaj, aby sprawdzić, czy boki prostokąta są wyrażone w takich samych jednostkach.

Przykład:

  • Oblicz pole prostokąta o bokach długości 2 cm i 4 cm.

    $$ P=2 cm•4 cm=8 cm^2 $$
    Pole tego prostokąta jest równe 8 $$cm^2$$.

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie