Matematyka

Policzmy to razem 1 (Podręcznik, Nowa Era)

Czy pies, który biegnie z prędkością 2,5 m/s 4.14 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

`a)`

Prędkość 2,5 m/s oznacza, że w ciągu 1 sekundy pies pokonuje 2,5 m. Obliczmy zatem, jaką odległość pokona w czasie 6 sekund: 

`6*2,5=6*2+6*0,5=12+3=15\ m>14 \ m`

ODP: Ten pies pokona odległość od drzwi do furtki w ciągu 6 sekund. 

 

`b)`

`2*1,45+3*0,45<2*1,50+3*0,5=3+1,50=4,50<5`

ODP: 5 zł wystarczy, aby kupić 2 zeszyty i 3 długopisy.

 

`c)`

`4\ mi n=4/60\ h=1/15\ h`

Obliczamy prędkość, dzieląc przejechany dystans przez czas: 

`(10\ km)/(1/15\ h)=10/(1/15)\ (km)/h=10:1/15\ (km)/h=10*15\ (km)/h=150\ (km)/h`

ODP: Prędkość tego samochodu była większa niż 120 km/h. 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Janowicz Jerzy
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie