Matematyka

Matematyka z kluczem 4. Podręcznik cz. 2 (Podręcznik, Nowa Era)

Czy można zbudować opisaną bryłę? 4.4 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Czy można zbudować opisaną bryłę?

7
 Zadanie

8
 Zadanie
9
 Zadanie
10
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

a) TAK, podstawą jest siedmiokąt (7 krawędzi przy jednej podstawie+7 krawędzi przy drugiej podstawie+7 krawędzi bocznych)

 

b) TAK, podstawą jest 19-kąt (19 ścian bocznych+2 podstawy)

 

c) NIE, 21 nie dzieli się przez 2, a w graniastosłupie jest tyle samo wierzchołków przy jednej i przy drugiej podstawie

 

d) NIE, 21 nie dzieli się przez 2, a w ostrosłupie jest tyle samo krawędzi przy podstawie, co krawędzi bocznych, więc liczba wszystkich krawędzi musi dzielić się przez 2

 

e) TAK, podstawą jest 20-kąt (20 ścian bocznych+1 podstawa)

 

f) TAK, podstawą jest 20-kat (20 wierzchołków przy podstawie+1 wierzchołek u góry)

 

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z kluczem 4. Podręcznik cz. 2
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paweł

8427

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Największy wspólny dzielnik (nwd)

Największy wspólny dzielnik (NWD) dwóch liczb naturalnych jest to największa liczba naturalna, która jest dzielnikiem każdej z tych liczb.

Przykłady:

  • Największy wspólny dzielnik liczb 6 i 9 to liczba 3.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 6: 1, 2, 3, 6;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 9: 1, 3, 9;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 6 i 9. Jest to 3.
  • Największy wspólny dzielnik liczb 12 i 20 to liczba 4.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 12: 1, 2, 3, 4, 6, 12;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 20: 1, 2, 4, 5, 10, 20;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 12 i 20. Jest to 4.
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Zobacz także
Udostępnij zadanie