Matematyka

Matematyka z kluczem 4. Podręcznik cz. 2 (Podręcznik, Nowa Era)

Zmierz długości boków, a następnie oblicz pola i obwody narysowanych prostokątów. 4.55 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Zmierz długości boków, a następnie oblicz pola i obwody narysowanych prostokątów.

11
 Zadanie
12
 Zadanie
13
 Zadanie
14
 Zadanie

I
 Zadanie

II
 Zadanie
III
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

`I\ \ 3\ cm\ x\ 2 \ cm`

`P=3\ cm*2\ cm=6\ cm^2`

`O=2*(3\ cm+2\ cm)=2*5\ cm=10\ cm`

 

`II\ \ 1\ cm\ x \ 3\ cm`

`P=1\ cm*3\ cm=3\ cm^2`

`O=2*(1\ cm+3\ cm)=2*4\ cm=8\ cm`

 

`III\ \ 2\ cm \ x\ 3\ cm`

`P=2\ cm*3\ cm=6\ cm^2`

`O=2*(2\ cm+3\ cm)=2*5\ cm=10\ cm`

 

`IV\ \ 3\ cm\ x \ 3\ cm`

`P=3\ cm*3\ cm=9\ cm^2`

`O=4*3\ cm=12\ cm`

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z kluczem 4. Podręcznik cz. 2
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paweł

8467

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Prostopadłościan

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.
  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian - 4 ściany boczne i 2 podstawy, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.
  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.
  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.
  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.

Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c. Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

Prostopadłościan - długości

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.

Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są kwadratami nazywamy sześcianem.Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat
Zobacz także
Udostępnij zadanie