Matematyka

Oblicz. a) 39:1, 39:1, 39:100, (...) 4.55 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz. a) 39:1, 39:1, 39:100, (...)

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz starą wersję książki. *Kilknij tutaj aby zobaczyć nową.*

a) 39:1=39

39:10=3,9

39:100=0,39

39:1000=0,039

 

b)0,7:1=0,7

0,7:10=0,07

0,7:100=0,007

0,7:1000=0,0007

 

c) 28:10 000=0,0028

2,8:1000=0,0028

0,28:100=0,0028

0,028:10=0,0028

 

d) 8,45:1=8,45

8,45:0,1=84,5:1=84,5

8,45:0,01=845:1=845

8,45:0,001=8450:1=8450

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-04-24
Dajcie zadanie 2 prosze
user profile image
Paweł

4964

2017-04-25
@Gość Cześć, to zadanie jest dostępne dla użytkowników premium, aby je zobaczyć należy wykupić konto, jego koszt to od 3.80 zł za 15 dni. Pozdrawiamy!
Informacje
Matematyka z kluczem 6. Zeszyt ćwiczeń cz. 2
Autorzy:
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paweł

4947

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Największy wspólny dzielnik (nwd)

Największy wspólny dzielnik (NWD) dwóch liczb naturalnych jest to największa liczba naturalna, która jest dzielnikiem każdej z tych liczb.

Przykłady:

  • Największy wspólny dzielnik liczb 6 i 9 to liczba 3.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 6: 1, 2, 3, 6;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 9: 1, 3, 9;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 6 i 9. Jest to 3.
  • Największy wspólny dzielnik liczb 12 i 20 to liczba 4.

    1. Wypiszmy dzielniki liczby 12: 1, 2, 3, 4, 6, 12;
    2. Wypiszmy dzielniki liczby 20: 1, 2, 4, 5, 10, 20;
    3. Wśród dzielników wyżej wypisanych szukamy największej liczby, która jest zarówno dzielnikiem 12 i 20. Jest to 4.
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie